Gå til innhold

Taushet - venn og fiende!

Anbefalte innlegg

Jeg var til psykologen min igår. Og jøsses, jeg snakket. Jeg snakket MYE! Det er en ufattelig opplevelse etter så mange tause år.

Hvor mange ganger jeg har kjempet for å snakke, men ikke greid å si et ord. Det har vært veldig vondt. Men igår snakket jeg.

Men nå er jeg redd...

Jeg har jo gjemt meg bak denne tausheten. Beskyttet meg selv med den. Jeg er redd for intimitet. Klarer ikke å sette grenser for meg selv. Kommer det noen for nær meg, så får jeg panikk. Denne tausheten har vært den eneste måte jeg vet å setter grenser på.

Igår snakket jeg, og jeg føler meg så naken, blottlegget og sårbar. Jeg vil og skal fortsette å snakke. Men trenger mot til å fortsette å kjempe. Derfor er det så inderlig godt å vite at dere er der. Jeg er ikke alene.

(ps. jeg har byttet nick fra felicia24)

*klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113790-taushet-venn-og-fiende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Du var kjempemodig som snakket! Kjempebra, du skal være stolt av deg selv. Fortsett og snakke selv om du er redd. Redselen vil gå over litt etter litt. Jeg vet hvordan det er å sitte foran en psykolog og ville snakke men ikke få ut ordene. Og jeg har også vært livredd etter at jeg har snakket. Når jeg går ut derfra og jeg har en hel uke å tenke på. En hel uke der jeg er kjemperedd for hva som skjer nå, hva hun tenker, om jeg kommer til å miste kontrollen nå....... Men det går greit. Det blir lettere og lettere, og til slutt gjør det godt å få snakke. Jeg er sikker på det. Så stå på og ikke gi deg! Masse lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...