Gå til innhold

Bytte behandler eller fortsette hos den "gamle"?


firebird1365380441

Anbefalte innlegg

firebird1365380441

Jeg har begynt å gå til samtaler hos en tidligere behandler av meg, som er kjempe ok.

MEN - jeg skal flytte 13 mil unna snart nå, og er veldig usikker på om jeg skal bytte behandler.

Har funnet ut at jeg selvsagt kan pendle hit en gang i uka for å kunne fortsette hos den behandleren jeg har per i dag.

Vet ikke om det er så smart å begynne helt på nytt hos en ukjent behandler...fortelle hele den helsikes historien på nytt...reneste marerittet, jo!

Jeg har det veldig bra nå, selv om psykologen er på ferie, men gleder meg litt til samtalene starter igjen.

Så jeg tror nok at jeg kommer til å fortsette hos han selv om jeg flytter på meg.

Det hadde bare vært interessant å høre hva dere andre ville ha gjort eller hva dere tenker om dette...

Takk for svar og ha en fortsatt fin sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være litt langt med 130 kilometer. Men det kommer helt an på hva du selv føler er best. Det er bare du som kan vite hva som er best for deg.

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være litt langt med 130 kilometer. Men det kommer helt an på hva du selv føler er best. Det er bare du som kan vite hva som er best for deg.

Lykke til uansett!

Får du deg en rimelig god behandler så går det seg relativt fort til! Hovedsaken er jo å hjelpe deg på veg, selv om du føler for at vedkommede skal ha kjennskap til "historien" din så raskt som mulig.

Kan det være av terapautisk nytte/utfordring å skifte behandler siden det likevel er praktiske hensyn å ta?

Men det er sikkert mye som taler for å beholde den vante likevel. Hva med å fortsette til du har greidd å oppspore en du/dere mener er god?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett hos den behandleren som kjenner deg i hvert fall den første perioden på det nye stedet. Vent minst 6-12 mnd før du evt. skifter som følge av at reiseveien blir for lang.

Synes jeg...fordi det er en fordel med mest mulig stabilitet i en ellers ganske foranderlig tilværelse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Fortsett hos den behandleren som kjenner deg i hvert fall den første perioden på det nye stedet. Vent minst 6-12 mnd før du evt. skifter som følge av at reiseveien blir for lang.

Synes jeg...fordi det er en fordel med mest mulig stabilitet i en ellers ganske foranderlig tilværelse :-)

Vil jo helst gå hos han jeg har nå. Han er superduper og kjenner meg veldig godt.

Dessuten er det nesten 4 år siden sist jeg gikk hos han. Mye har skjedd siden den tid og da føles det tryggest å snakke med en som har peiling på meg og min hjerne.

Tror nok jeg holder meg til det som er kjent og trygt - en stund til.

:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er lurt å fortsette en stund hos den behandleren du kjenner godt. Det er så mye omstilling for deg nå at jeg tror det er lurt å beholde det du er trygg på.

Jeg kjører ti mil to ganger i uka for å gå på en dagavdeling. Det er verdt det fordi det gir meg mye å gå der. Jeg har gjort det i et halvt år og jeg synes det går helt greit å pendle den veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har det greit med den behandleren du har, så ser jeg ikke noen særlig grunn til å bytte til en annen en hvis ikke pendlingen blir for mye. Men hvis pendlingen *blir* for mye og du *må* bytte, og du har heller lite lyst å måtte gå gjennom historien din en gang til, kunne du ikke spurt den behandleren du har nå om å skikkelig grundig informere den nye behandleren?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...