Gå til innhold

Ørebetennelse.. noen råd??

Anbefalte innlegg

Gjest kristinee83

Hei.

Samboeren min har fått ørebetennelse, og har så vondt i øret at han ikke klarer å spise eller sove..

Han har fått pencillin hos lege, men d hjelper ikke. Han skal tilbake til legen, men får uansett ikke time før på mandag. Pga vi bor et stykke unna apotek, kan d ta sin tid før han får ny pencillin, så da får han d neppe før tirs... og d er for lenge!

Han har veldig vondt, og jeg føler meg så hjelpesløs...så jeg lurte på om noen vet om noe som kan hjelpe mot smertene? Kjerringråd eller noe..?

Han har prøvd ibux, pinex og paracet..hjelper ikke..

Hadde blitt kjempeglad for svar!!

Har så utrolig lyst å hjelpe han..

Klemmer fra meg;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113829-%C3%B8rebetennelse-noen-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Renn lit lunket matolje inn i øret som verker , dette lindrer . Likedan varm en ullsokk og legg den på øret , ha en ny klar til denne blir kald og bytt. Ligg /sitt slik at det vonde øret kommer høyt og "øverst " , dvs litt på siden . Bruk og vanlig smertestillende etter anbefalte doser.

Har selv hatt mye øreverk og enn unge som var veldig plaget . Ta godt vare på han , medlidenhet og trøst hjelper også litt ...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...