Gå til innhold

tørr ikke gå til legen


0ne

Anbefalte innlegg

har sliti med sosial fobi, angst og rødming så lenge jeg kan huske... har lyst til å få gjort noe med det, det blir bare værre og værre å ha med å gjøre..

venter bare på å bli motivert nok til å gå til legen, men det kan jo ta måneder eller år.. tørr rett og slett ikke... må si dere andre som sliter med det er jævlig tøffe som har gjort det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

varga1365380532

Hei:)

Det er ikke lett å "løfte på sløret" for første gang...

Har du vurdert å skrive et brev til legen din feks? Da kan du jo forklare litt og be om å få sendt en time i posten? På den måten så vet legen hva som skal tas opp i timen, og du slipper å begynne å forklare på bar bakke. Jeg har i alle fall god erfaring med å notere ned det jeg skal snakke om*smiler* Jeg har ikke sosial angst, men som mange andre, så er problemene som blåst bort i det legen roper mitt navn...

Lykke til i alle fall! Hjelpen er der...og det er mange måter å få tak i den på...tror jeg:)

Mvh

varga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Det er ikke lett å "løfte på sløret" for første gang...

Har du vurdert å skrive et brev til legen din feks? Da kan du jo forklare litt og be om å få sendt en time i posten? På den måten så vet legen hva som skal tas opp i timen, og du slipper å begynne å forklare på bar bakke. Jeg har i alle fall god erfaring med å notere ned det jeg skal snakke om*smiler* Jeg har ikke sosial angst, men som mange andre, så er problemene som blåst bort i det legen roper mitt navn...

Lykke til i alle fall! Hjelpen er der...og det er mange måter å få tak i den på...tror jeg:)

Mvh

varga

Hei! Ja, det er jo litt ironisk at alle vi med sosial fobi blir oppfordret til å "bare gå å snakke med noen om det"! Akkurat som om ikke det er halve problemet. Jeg slet selv med å ta det første steget med å gå til lege, særlig fordi jeg har spesiell angst for slike litt fremmede situasjoner, men det gikk greit. Ei venninne sa at du ikke nødvendigvis trenger å SI så mye selv, det kan du velde helt selv, og kanskje bare spørre om en henvisning til psykolog el.l Legen kan også spørre litt ut fra noen standardspørsmål eller undersøkelser, eller du kan skrive ned noe og be henne lese det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg sånn at jeg vet hcordan du har det, ihvertfall den delen om å ikke tørre å gå til legen, som jeg ennå ikke har turt. Men jeg har satt opp en Plan med stor P om å gjøre det snart, og noe sånt kunne kanskje fungert for deg også. Ellers så er de forslagene som de andre kom med svært så greie. Å ringe legen og snakke om det kunne være nok et tips.

Jeg vet ikke om dette hjalp noe særlig, men du skal ihvertfall ha lykke til.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det å skrive ned og gi lappen til legen funker fint! andre kan også skrive dette, mødre eller venninner foreksempel. og om du er så heldig å ha en god venninne eller en mor, så kan du få noen til å bli med til legen.

må vel ikke forklare så veldig hva som er galt for å få time? sikker på det går greit om andre bestiller time for deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...