Gå til innhold

Lottogevinst - særeie eller felleseie?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror ikke du er forpliktet til å dele, nei. Er det ikke en regel som omfatter gaver, gevinster og arv, da mon tro?

Har du kjøpt deg leilighet? Vi skal flytte, vi også...

Har ikke kjøpt (skal selge et annet hus før jeg har penger til å kjøpe), men skal på visning over helgenpå en leilighet som jeg tror jeg gjerne skulle hatt... :o) Derfor må jeg vinne i lotto i kveld!

Annonse

Har ikke kjøpt (skal selge et annet hus før jeg har penger til å kjøpe), men skal på visning over helgenpå en leilighet som jeg tror jeg gjerne skulle hatt... :o) Derfor må jeg vinne i lotto i kveld!

Lottotrekninga har allerde vært!

Vi skal flytte til en 4-roms med kjeller, nær jobben din. Vi overtar mine besteforeldres leilighet, og skal pusse opp alt :( Skikkelig drittjobb. Har dere Bonytt og sånne interiørbladet på jobben?

Jeg tror ikke du trenger dele. Arv, gaver og din egen formue før ekteskap behøver du ikke dele. Du har ingen plikt til å ta av din egen formue fra før ekteskap for å heve ektefellens levestandard.

En lottogevinst i separasjonsfasen er ikke noe jeg hadde før ekteskapet ble inngått... :o)

Lottotrekninga har allerde vært!

Vi skal flytte til en 4-roms med kjeller, nær jobben din. Vi overtar mine besteforeldres leilighet, og skal pusse opp alt :( Skikkelig drittjobb. Har dere Bonytt og sånne interiørbladet på jobben?

Bonytt har vi ja.

Jeg tror nok dette er felleseie ja.... Så lenge premien kommer FØR delingen av boet.

Men på den annen side er ofte bank-kontoer særeie automatisk. Og lottogevinsten kommer kanskje direkte inn der???

Hm.. nei dette var vanskelig. Skaff advokat hvis du vinner. Da har du råd! :-)

Lykke til!

Annonse

Hei Lillemus

Nå er det utrolig lenge siden jeg har vært innpå her.. Men jeg ble litt overasket over at du skal skille deg. Det hadde jeg ikke trodd for 3 -4 år siden. Du får i hvertfall ha lykke til . Alt du tilegner deg i separasjonstiden er særeie.. såfremt dere har skrevet under papirene...

Klem fra

Hei Lillemus

Nå er det utrolig lenge siden jeg har vært innpå her.. Men jeg ble litt overasket over at du skal skille deg. Det hadde jeg ikke trodd for 3 -4 år siden. Du får i hvertfall ha lykke til . Alt du tilegner deg i separasjonstiden er særeie.. såfremt dere har skrevet under papirene...

Klem fra

Jeg hadde heller ikke trodd det for 3-4 år siden. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...