Gå til innhold

Unormal hårvekst av medisinering


firebird1365380441

Anbefalte innlegg

firebird1365380441

Da jeg brukte anti psykotiske medisiner for noen år siden, fikk jeg økende, kraftig hårvekst i blandt annet ansiktet.Det er verst på haka og på kinnene, der hårene blir stive, svarte og stadig fler.

Jeg bruker pinsett for å nappe de ut. Huden min tåler ikke hårfjerningskremer. Barber høvel er heller ikke særlig bra.

Det problemet sliter jeg med ennå, selv om jeg ikke lenger bruker den typen medikamenter.

Bruker kun zoloft nå( + celebra mot leddsmerter, men den har jeg kun brukt i noen uker). Jeg har ikke sett at unormal hårvekst er notert som bivirkning av zoloft.

Har noen liknende erfaringer ved bruk av antipsykotika?

Lurer også på om noen er blitt kvitt denne typen hårvekst etter at de sluttet med medisinene, og hvor lang tid det i så fall tok?

Jeg fikk sjekket hormonnivået i blodet mitt for et par år tilbake, men det var helt normalt.

Jeg har hørt at elektrolyse/laser m.m er svinaktig dyrt.

Tro om det vil være mulig å få dekket fjerning av hår av trygdekontoret, hvis de er bevist at hårveksten skyldes medisinering?

Jeg har snart helskjegg...hadde jeg levd for 150 år siden kunne jeg ha opptrådd på sirkus som "den skjeggete kvinnen"...

Hjelp!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest slitern

Uff da. Medisiner kan påvirke hårveksten. Det kan helt sikkert hende at du kan få refundert penger til hårfjerning siden dette skyldes medisinbruk og siden det er så mye mer enn normalt. Snakk med legen din eller oppsøk et sted hvor de kan fjerne hårene permanent og hør med dem. Elektrolyse er ikke så dyrt hvis du bare skal fjerne hår i ansiktet. Det koster 150 kr. for 10 minutter. Det blir billigere ved lenger tid. Du må gjøre dette gjentatte ganger til hårveksten gir seg. Laser skal visstnok ha god effekt på mørke hår på lys hud. Napping kan forverre hårveksten i ansiktet. Det er viktig hvis du velger elektrolyse å finne en som kan dette slik at du ikke får arr. Hva med bleking? Du får kjøpt det på parfymeriet. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. har opplevd det samme som deg, men visste ikke hva det skyldtes. Problemene dukket opp da jeg startet med cipramil for ett par pr siden, og det er så utrolig slitsomt å nappe hår på hake og kinn og barteområdet hele tiden.. Hvordan går man frem hvis man ønsker å få støtte til å fjerne sånt? Og hvordan kan man bevise at det skyldes medisinering?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hårveksten objektivt sett er et vesentlig problem kan du ringe trygdekontoret og

be om å få tilsendt de vilkårene som gjelder for å få dekket hårfjerning (mener å ha sett helt spesifikke retningslinjer på dette området). Deretter kan du ta vilkårene med til legen slik at dere i fellesskap kan vurdere hvorvidt det finnes muligheter for at du får det dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp med legen din, så sender han deg sikkert til en hudspesialist for å få det vurdert - så får du det kanskje dekket? Jeg er ikke sikker på hvordan det fungerer alså, men snakk med legen din du - han/hun vet nok hva som skal til

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...