Gå til innhold

Vanskelig å finne mennesker som passer til meg


Gjest venneløs

Anbefalte innlegg

Gjest venneløs

Jeg lurer på om det er noe galt med meg for jeg har en tendens til alltid å føle meg utenfor når jeg er sammen med andre mennesker. Jeg føler liksom at jeg ikke passer sammen med dem, at vi er for forskjellige. Det er ganske vondt å ha det slik og jeg føler meg ganske ensom. Hvis jeg møter noen som jeg føler at jeg passer sammen med, tenker jeg at de har sine venner og ikke har bruk for flere, derfor tør jeg ikke ta noe mer initiativ overfor dem. Jeg går mye rundt alene fordi jeg ennå ikke har funnet de som passer til meg, men så lurer jeg på om det er meg det er noe galt med. Jeg har ennå ikke fått noen nye venner enda det har gått mange år nå. Noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg veldig godt igjen, men har desverre ingen gode råd. Min teori er at "de andre" stiller mye enklere krav til hva som skal til for at man passer sammen. Jeg vet om folk som går sammen med de fleste mennesker, om dog kun på et overfladisk nivå. Personlig har jeg en forhåpning om å finne noen få mennesker jeg passer 100% sammen med.. med mindre det er gaske bra klaff orker jeg ikke være med andre mennesker. Det virker så håpløst og poengløst å henge med andre kun fordi man ikke skal være alene. Men ja, det er vanskelig å føle at man ikke passer til noen andre mennesker.. Ønsker deg lykke til..

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at de fleste - kanskje alle - er ganske ensomme innerst inne. Og jeg tror de fleste - ja, egentlig alle - alltid vil ha en ny venn, selv om de har masse venner eller er med i en "gjeng".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

følt det slik mye jeg også. spesielt vanskelig for meg å finne venninner. har etterhvert innsett at om jeg hadde stått på litt mer, turt å ta initiativer oftere, ikke ventet på at vennene skulle komme til meg, spesielt de som allerede har andre venner er en nødt å tørre ta initiativ til å spørre om å finne på noe. det er egentlig ikke så skummelt, og en er nødt å fire litt på kravene. lært at det er litt som å få seg kjæreste, man utveksler telefonnummer og ber hverandre ut på date i begynnelsen. ofte kan man faktisk finne ut at mennesker som er helt forskjellig fra deg, var akkurat det man trengte. jeg hadde iallfall ikke klart å være venner med meg selv tror jeg, kjedelig og litt slitsomt med en annen prikk lik meg selv... ellers finner man ofte likesinnede ved å oppsøke miljøer der en har lik interesseområde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg hadde noen gode råd til deg.

Men du er hvertfall ikke alene om å ha det slik.

Vet ikke så mye å si, men jeg får ihvertfall påpeke det samme som Solist:

Du er ikke alene om dette.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...