Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har det så utrolig vondt. aller helst vil jeg bare sove og sove. jeg orker nesten ikke å gå på do. bare sitter å gråter. livsgnisten min er helt borte,

jeg ser ikke meningen med livet. hva er meningen med livet når man bare skal ha det vondt?

føler at cipramilen ikke hjelper meg lenger. har brukt den snart i 3 år nå. venninna mi mener jeg bør øke dosen. nå bruker jeg 40mg. cipramil hjalp mye da jeg startet på den, men nå føler jeg at det ikke virker mere. burde jeg øke dosen eller burde jeg skifte til en annen anti-deppresiva?

jeg orker ikke dette noe mer.. det gjør for vondt....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113878-vil-gi-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære threzi! Du må ikke gi opp, vær så snill. Akkurat nå er jeg glad jeg ikke lyktes med mine selvmordsforsøk. Det betyr at jeg tross alt har det bedre nå enn da. Da klarte jeg ikke å se noen som helst utvei, Men det er en utvei. Du må tro det! Jeg vet hvor vondt og mørkt det kan se ut, selv om jeg ikke vet akkurat hvordan du har det. Men du er altfor verdifull til at du skal gi opp. De som har vært så jævlige mot deg er ikke verdt at du gir opp. Den gleden må du ikke la dem få.

Det er fullt mulig å få høyere dose cipramil, snakk med legen din om det. Det kan også være at du kan bytte medisin eller supplere. Tar du noen andre typer antidepressiva enn Cipramil? Jeg har stått på 50mg tolvon i tillegg til 40mg cipramil. Nå tar jeg cipramil 40mg + Tolvon 30mg. Det går også an å ta en blodprøve som viser om du har tilstrekkelig virkestoff i blodet. Så snakk med legen din. Håper du har en ok lege.

Skal tenke masse på deg, threzi. Ikke gi deg! Varme tanker og klem fra Anniken

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113878-vil-gi-opp/#findComment-681689
Del på andre sider

Kjære threzi! Du må ikke gi opp, vær så snill. Akkurat nå er jeg glad jeg ikke lyktes med mine selvmordsforsøk. Det betyr at jeg tross alt har det bedre nå enn da. Da klarte jeg ikke å se noen som helst utvei, Men det er en utvei. Du må tro det! Jeg vet hvor vondt og mørkt det kan se ut, selv om jeg ikke vet akkurat hvordan du har det. Men du er altfor verdifull til at du skal gi opp. De som har vært så jævlige mot deg er ikke verdt at du gir opp. Den gleden må du ikke la dem få.

Det er fullt mulig å få høyere dose cipramil, snakk med legen din om det. Det kan også være at du kan bytte medisin eller supplere. Tar du noen andre typer antidepressiva enn Cipramil? Jeg har stått på 50mg tolvon i tillegg til 40mg cipramil. Nå tar jeg cipramil 40mg + Tolvon 30mg. Det går også an å ta en blodprøve som viser om du har tilstrekkelig virkestoff i blodet. Så snakk med legen din. Håper du har en ok lege.

Skal tenke masse på deg, threzi. Ikke gi deg! Varme tanker og klem fra Anniken

Takk for svar!

Jeg er bare så lei av å ha det vondt hele tiden. Jeg har hatt det vondt siden jeg var 6 år gammel. Jeg er lei av det!!!

Fint at du er her i dag, da har jeg ikke hatt en person som deg her inne.

Jeg har på en måte gitt opp for lenge siden, for jeg hører fortsatt på det jeg ble fortalt av dem.

ps. skal svar på e-mailen når jeg orker det.

ta vare på deg selv:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113878-vil-gi-opp/#findComment-683081
Del på andre sider

Annonse

vet du hva???

jeg forstår deg så inderlig godt, bortsett fra den delen at jeg aldri har tatt noen tabletter. I alle fall ikke som legen har gitt meg...

men du må tenke over hvorfor du går på disse tablettene!! du må vite det at det er ikke de som skal holde liv i deg det er deg selv!!! ikke bind deg til tabletter, bind deg til håpet og troen om at du klarer å komme gjennom dagene. for det gjør du hvis du leter ordentlig inni deg vil du finne en styrke mektigere enn all verdens piller, psykologer, leger og alt annet som kan "hjelpe". til syvende og sist er det DU som må hjelpe deg selv..ikke dosen på pillene.

" seek and you shall find"

Det er du som er styrken!!

Lykke til

god klem fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113878-vil-gi-opp/#findComment-684541
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...