Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nittenåtti

Jeg lurer på om jeg kan ha fått noen form for allergi. Jeg var plaget i omtrent en uke nå midt på sommeren, forøvrig nå når finværet var i trondheim (perioden før tordenværet nå), av en form for tørr hosting og vondt i halsen. Dette kunne minne om vanlig forkjølelse eller omgangssyke, men visse ting var annerledes.

Vanligvis når jeg har vondt i halsen pga forkjølelse, er det verst på morgenen. Dette her, både hosting og hals, var mest plagsomt om kveldene, og når jeg skulle legge meg. En annen ting var at jeg ved et par anledninger våknet med "sammenlimte" øyelokk, uten å være veldig tett i nesa... mener at ellers har det bare forekommet når nesa er i temmelig hardt vær. Og så, ikke minst, har jeg fått vondt i halsen på nytt, bare to dager etter jeg friskmeldte meg selv på fredag.

Jeg har ikke hatt noen allergiske reaksjoner av denne typen tidligere, men har som barn vært plaget av eksem, og også i ungdomstiden noe utslett på ryggen. Det ble aldri funnet ut hva jeg reagerte på. Merk, jeg har ikke hatt noen av disse reaksjonene nå.

Hva høres dette ut som? En god venn av meg mener det godt kan være noe slags allergi - selv heller jeg litt mer mot"bare syk", men er usikker.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113885-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...