Gå til innhold

røyking


Gjest chrissie

Anbefalte innlegg

Gjest chrissie

hei!!når jeg og min to måneder gamle sønn er hos kjæresten min røyker hele familien hans,de går riktig nok ned i en kjellerstue og lukker døren?kan dette være skadelig for min sønn?jeg har hørt et det ikke hjelper å røyke i et annet rom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

I prinsippet bør ingen røyke når det er små barn tilstede. Jeg synes egentlig at din svigerfamilie kunne gå ut og røyke når dere er på besøk. Du kan jo foreslå det, eller din kjæreste kan gjøre det. Nekter de, kan dere kanskje fortelle dem at det blir litt vanskelig å bli lenge av gangen. De skulle ikke ta skade av å måtte ta litt hensyn, eller se i øynene at andre faktisk ikke tolerer røyk, selv om det er i deres eget hjem. Jeg tror ærlig talt ikke at et friskt barn tar skade av å være en liten stund (noen timer) en gang i blant i et hus hvor det røykes i et annet rom, men skulle barnet etterhvert utvikle luftveisproblemer, allergi e.l., må man være mye strengere også her. Finn ut av dette selv og kanskje magefølelsen bestemmer. Mødre får ofte en svært fintfølende magefølelse for hva som er bra/ikke bra for barnet, og dette skal vi ha respekt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...