Gå til innhold

Feite folk; er ikke dette patetisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi biter nok oss selv i halen begge to Sør.

Jeg trenger hvertfall litt søvn snart, natta.

Spørsmålet er om vi biter i hverandres hale, eller vår egen! :D

God natt, og sov godt PunkyB!

Med vennlig hilsen

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• Zirine

11

• huufsa

7

• Gammel Dolèr

6

Mest aktive i denne tråden

Gammel Dolèr
Skrevet

Jeg har da ikke nektet "s©eptisk" å skrive her.

Jeg har påpekt at vedkommende syter og klager minst like mye som de han/hun kritiserer.

Med vennlig hilsen

Minst like mye. Hvordan i allverden kan du vite det ???

Har vært borti de som klager på overvekt "Hver" gang man treffer dem, og ikke snakker om annet. Det er ikke særlig alrigth, og hvertfall ikke sjarmerende.

Det er så slitsomt, når det blir gang etter gang, at man får mest lyst til å unngå dem. Da skjønner jeg at folk klager på andre som klager, når fettet har gått helt til hode på dem.

Skrevet

Jeg bare undres på hvilke intersseområder du har til felles med disse som er så dumme og feite , slik at du går på kurs sammen med teitingene!

Gjest Daisy
Skrevet

Nå har ikke jeg lest trådene nedover enda. Men jeg regner med du får mye pes. Jeg kan være enig med deg i en viss grad. Mange er overvektige pga sykdom osv. Men så er det også en del som klager og klager, samtidig som de spiser godteri og drikker cola. Det er sikkert ikke lett å slutte med det, men da synes jeg man skal holde kjeften igjen også.

Gjest Daisy
Skrevet

Hvor patetisk er det ikke at hver gang det blir snakket om fete folk så er det ikke måte på hvor syke de er og hvor synd det er på dem - og det gjelder absolutt ALLE fete.

Ingen blir jo sevsagt ikke tykke fordi de faktisk spiser for mye og beveger seg for lite.

Enig med deg der....

Gjest Daisy
Skrevet

Har vært borti de som klager på overvekt "Hver" gang man treffer dem, og ikke snakker om annet. Det er ikke særlig alrigth, og hvertfall ikke sjarmerende.

Det er så slitsomt, når det blir gang etter gang, at man får mest lyst til å unngå dem. Da skjønner jeg at folk klager på andre som klager, når fettet har gått helt til hode på dem.

Gikk i klasse med en sånn en. Hvert spisefri satt hun og klaget over hvor mye hun hadde lagt på seg. Men hun spiste fortsatt en skjokolade etter maten som hun drakk brus til.

Gjest Daisy
Skrevet

Du skriver: "Folk må gjerne røyke og spise seg fete for min del,men da må de heller ikke klage."

Hvorfor "må" de ikke det?

Jeg ser ikke du gjør stort annet enn å syte og klage...

Hun klager ikke over noe hun kan gjøre noe med, gjør hun vel?

Skrevet

Hva med de som sier at de skal slutte å røyke, men aldri greier det eller de som er avhengig av alkolhol eller rus. Er de også patetiske? Tror ikke du vil dømme dem like hardt.

Jeg røyker, men jeg klager ikke over det. Jeg vet at det er opp til meg selv å slutte med det. Og jeg vet også hvordan det er å legge om kostholdet å begynne å trene for å kontrollere vekten.

Gjest sceptisk
Skrevet

Jeg røyker, men jeg klager ikke over det. Jeg vet at det er opp til meg selv å slutte med det. Og jeg vet også hvordan det er å legge om kostholdet å begynne å trene for å kontrollere vekten.

Jeg ser at jeg har blitt kraftig misforstått i denne debatten.

Da jeg sa jeg måtte få ut litt agresjon var det ikke så bokstavelig ment.

Jeg holdt et kurs, jeg var tvunget til å være høflig og smilende, jeg måtte høre på denne sytingen og gjorde meg tanker som jeg ville dele.

Selv har jeg MANGE svakheter for all del! Tror ikke jeg er bedre enn andre.

Men så lenge jeg ikke har vilje til forandring så kan jeg ikke klage. Jeg lever godt som jeg har det.

Mener fortsatt at klaging og syting er en uting når man har muligheter til å gjøre noe med situasjonen. Det er slitsomt for omgivelsene å sitte å høre på. Det suger energi fra folk.

Takk til dere som svarte, som forsto hva jeg mente.

Man trenger ikke å være enige, men noen går tydeligvis inn for å kverulere for enhver pris og slike diskusjoner orker jeg ikke.

Skrevet

Du skriver: "Folk må gjerne røyke og spise seg fete for min del,men da må de heller ikke klage."

Hvorfor "må" de ikke det?

Jeg ser ikke du gjør stort annet enn å syte og klage...

he-he....jeg ser ikke at du gjør noe annet enn akkurat det samme Sør...?

Skyter du deg ofte i foten?

Skrevet

Provosere?

Du bæsjet på leggen din, og trøster deg med at du ikke lot deg "provosere" av ditt eget idoti?

Du syter og syter over at andre klager.

"Du syter og syter over at andre klager."

Og du syter og syter over at andre klager på de som klager.

Ser du ikke det?

Skrevet

Så langt har 100% av tråder startet av Septisk vært "syt og klag" tråder...

Skrevet

he-he....jeg ser ikke at du gjør noe annet enn akkurat det samme Sør...?

Skyter du deg ofte i foten?

Hva syter du for nå?

Skrevet

Hun klager ikke over noe hun kan gjøre noe med, gjør hun vel?

Selvsagt. Hun kan la være å utvise slik dobbelmoral!

Skrevet

"Du syter og syter over at andre klager."

Og du syter og syter over at andre klager på de som klager.

Ser du ikke det?

Og hva er det du gnåler for da?

Skrevet

Hva syter du for nå?

Som du ser så syter jeg ikke - men kommer med en "interessant" observasjon:-)

Men jeg ser mange her som syter over at andre syter....

Selv synes jeg hele tråden har blitt ganske så tragikomisk - hvilket du bidrar godt til:-)

Skrevet

Og hva er det du gnåler for da?

Gnåler ikke Sør, men syntes bare det var på sin plass å komme med noen "refleksjoner" her.

En ganske så artig tråd faktisk:-)

Sikker på at en psykolog kunne lagd en doktoravhandling på den...he-he.

Gjest psykosomatisk
Skrevet

Hvor patetisk er det ikke at hver gang det blir snakket om fete folk så er det ikke måte på hvor syke de er og hvor synd det er på dem - og det gjelder absolutt ALLE fete.

Ingen blir jo sevsagt ikke tykke fordi de faktisk spiser for mye og beveger seg for lite.

Poenget er vel at overvekt og psykisk helse ofte henger sammen. De som er overvektig ønsker jo ikke å være overvektig. Det er et symptom på at noe er galt. Før de kan gjøre noe med sin overvekt må årsaken behandles eller kureres.

Mange andre smerter og tilstander er psykosomatiske, f.eks. hodepine, ryggsmerter osv. Kropp og sjel henger sammen, og det er vel ingen som klandrer de med migrene og ryggsmerter for lidelsene deres? Ryggsmerter kan man forebygge ved trim og hodepine kan også forebygges ved å holde kroppen i form. Hvor ofte sier du til en med hodepine eller ryggsmerter at det er vedkommendes egen skyld fordi han/hun tillater kroppen sin å forfalle og ikke trener musklene?

Skrevet

Poenget er vel at overvekt og psykisk helse ofte henger sammen. De som er overvektig ønsker jo ikke å være overvektig. Det er et symptom på at noe er galt. Før de kan gjøre noe med sin overvekt må årsaken behandles eller kureres.

Mange andre smerter og tilstander er psykosomatiske, f.eks. hodepine, ryggsmerter osv. Kropp og sjel henger sammen, og det er vel ingen som klandrer de med migrene og ryggsmerter for lidelsene deres? Ryggsmerter kan man forebygge ved trim og hodepine kan også forebygges ved å holde kroppen i form. Hvor ofte sier du til en med hodepine eller ryggsmerter at det er vedkommendes egen skyld fordi han/hun tillater kroppen sin å forfalle og ikke trener musklene?

Veldig mange lidelser er jo selvfoskyldt - også fedme.

Spesielt hvis man begynner å bli veldig overvektig så får man jo fysiske og psykiske problemer. Så det å si at det er jo bare å spise sunt og trimme blir for mange litt for enkelt.

Men det er jo ikke til å komme bort fra at folks matvaner og treningsvaner har forandret seg - og til det verre. Vi piser mue mer usunt , ferdigmat og kjører bil til hver minste ting. Dette har ført til fedme - men jeg vil også tro at økende rygg og nakkelidelser kan komme av dette.

Så jeg spøker/tuller ikke med fedme og at det er problematisk for de det gjelder , men at alle har havnet oppi det uforskyldt er jeg ikke helt med på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...