Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ja nå e eg trøtte altså!
Skrevet

Du skriver: "Som kassadame må du huske på at du er mer avhengig av oss, enn vi er av deg. Vi kan velge en annen butikk."

Hun kan velge en annen jobb.

===

Du skriver: "For øvrig bør du huske at vi svært ugjerne setter våre ben i en kolonialbutikk. Vi gjør det av ren nød."

Evt. sult og nødvendighet.

Det spiller jo ingen rolle for henne om det er mange kunder innom eller ikke... hun tjener jo sin lønn uansett. Det er jo bare en sommerjobb....:)

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anki

6

• veslo

6

• Altman

4

• Åsemor

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest bebba
Skrevet

Håper du fikk ut det du trengte her og møter blid og hyggelig på jobb i morgen.

Gjest smilogværglad
Skrevet

Nå går jeg ut fra at dette er satt veldig på spissen, og at du egentlig er veldig serviceinnstilt og blid.

Har du tenkt over at et smil, et oppmuntrende blikk og en hjelpsom hånd kan redde dagen for en eller to av dine kunder? Kan hende du er den eneste de snakker med akkurat den dagen, og tenk om de skulle oppleve at du var sur da!

Jeg er selv ung og sprek, men å få et smil og litt service utenom det jeg forventer kan faktisk få meg til å smile i flere timer! Smil smitter, husk på det, så når jeg kommer på min jobb og smiler til de jeg har kontakt med redder jeg kan hende en eller annens dag??

Tenk på deg selv ikke bare som en kassadame, men som en gledesspreder. Se mennesket bak den tusenlappen og de tørre vitsene, kanskje er han ikke lenger blandt oss i morgen? Kanskje du bidro til at han fikk en grunn til å smile på en ellers vanskelig dag?

Etter hvert vil du merke at du har verdens triveligste jobb med verdens hyggeligste kunder.

:-))

Skrevet

He, he..

Jeg føler med deg, og jeg har alltid hatt medlidenhet med de som arbeider på butikk..

Men problemet ligger nok ikke hos kundene, men hos deg :-)

Du bør finne deg en ny jobb veldig fort.. Eller ta et par uker ferie..

Utbrenthet heter fenomenet..

Lykke til

Skrevet

hehe - jeg jobber også i butikk (heldigvis ikke i matvareforretning da..), og kjenner igjen noen av tingene du sier. På en dårlig dag kan man tenke "Å herregud...ikke den kommentaren eeen gang til i dag", men allikevel sitter man og smiler. Man _skal_ jo det, ikke sant? :)

Mange av tingene du sier stemmer fabelaktig godt på åssen det er å jobbe i butikk. Men på tross av det - jeg syns det er kjempeartig å jobbe i butikk, jeg :)

Det ble sagt her at man kan redde dagen til noen av kundene ved å gi de et smil, men det virker også andre veien. Noen kunder er bare såå koselige at jeg sitter og skravler i vei med de (så klart ikke når det er mange i kø), og sitter og smiler fornøyd etterpå, så det virker begge veier det der :)

Skrevet

hehe - jeg jobber også i butikk (heldigvis ikke i matvareforretning da..), og kjenner igjen noen av tingene du sier. På en dårlig dag kan man tenke "Å herregud...ikke den kommentaren eeen gang til i dag", men allikevel sitter man og smiler. Man _skal_ jo det, ikke sant? :)

Mange av tingene du sier stemmer fabelaktig godt på åssen det er å jobbe i butikk. Men på tross av det - jeg syns det er kjempeartig å jobbe i butikk, jeg :)

Det ble sagt her at man kan redde dagen til noen av kundene ved å gi de et smil, men det virker også andre veien. Noen kunder er bare såå koselige at jeg sitter og skravler i vei med de (så klart ikke når det er mange i kø), og sitter og smiler fornøyd etterpå, så det virker begge veier det der :)

Hva er standardtingene som kunder bruker å si? Er litt nysgjerrig :)

Skrevet

Sånn som når strekkodene ikke vil gå inn, så spør omtrent alle "Er den gratis da? hehe" :)

og når de går ut uten å ha kjøpt noe "Jeg har ikke tatt noe altså" .. sånne ting :)

Jo, en ting til.. om du spør om de vil ha kvitteringen, så er svaret stort sett "Nei, jeg får vel ikke igjen noe på den?"

hehe - er mange sånne ting som går igjen endel ganger om dagen i butikken.

Skrevet

Hvor mange av disse pleier du å si? :) *nysgjerrig*

Gjest trofast cooper
Skrevet

Sånn som når strekkodene ikke vil gå inn, så spør omtrent alle "Er den gratis da? hehe" :)

og når de går ut uten å ha kjøpt noe "Jeg har ikke tatt noe altså" .. sånne ting :)

Jo, en ting til.. om du spør om de vil ha kvitteringen, så er svaret stort sett "Nei, jeg får vel ikke igjen noe på den?"

hehe - er mange sånne ting som går igjen endel ganger om dagen i butikken.

Det er klart vi må fleipe på et nivå vi er sikker på at dere kassadamer skjønner.

;-))

Skrevet

Det er klart vi må fleipe på et nivå vi er sikker på at dere kassadamer skjønner.

;-))

Ja, da er dere jo flinke ;) hehe - vær så snill, en annen gang, bruk noe som faktisk er morsomt da, så dagen min blir litt artigere :)

PS: jobber ikke på COOP :)

Skrevet

Hvor mange av disse pleier du å si? :) *nysgjerrig*

Hehe, jeg tror ikke jeg har sagt noe av det du nevner. Men når det er sagt så prater jeg både med kunder og de som sitter i kassa om hva det måtte være. Jeg spør nå mest om hva klokka er, da jeg ikke bruker klokke og glemmer at det er klokke på mobilen.... og husker jeg det en sjelden gang, har jeg som oftest glemt den :)

Gjest trofast cooper
Skrevet

Ja, da er dere jo flinke ;) hehe - vær så snill, en annen gang, bruk noe som faktisk er morsomt da, så dagen min blir litt artigere :)

Tenk deg nå at jeg kommer til kassa og en vare ikke lar seg scanne,

da har jeg to valg:

1) Bli sur og vrenge av meg noen gloser over udugelige folk som ikke klarer å prise varene - slik at VI - KUNDENE - må vente mens det ropes, letes, springes etter pris. Spør dere meg så "mener jeg alltid å huske" ca. 10% under prisen!

2) Jeg kan ta det med godt humør, hva kan jeg si? Har du noen gode forslag i stedet for "da er den vel gratis", eller "ukens tilbud, kjøp en, betal for null"?

OK, så har jeg et tredje alternativ, jeg kan la være å kommentere det i det hele tatt, men da vet ikke du og dine kolleger om jeg syntes det var ok eller om jeg neste gang handler i en butikk hvor de husker å prise alle varene før de legges ut for salg!

Min fleip er kun ment som et aksept for at OK, ingen er ufeilbarlig, selv jeg og coop-ansatte kan gjøre feil.

Skrevet

Nå går jeg ut fra at dette er satt veldig på spissen, og at du egentlig er veldig serviceinnstilt og blid.

Har du tenkt over at et smil, et oppmuntrende blikk og en hjelpsom hånd kan redde dagen for en eller to av dine kunder? Kan hende du er den eneste de snakker med akkurat den dagen, og tenk om de skulle oppleve at du var sur da!

Jeg er selv ung og sprek, men å få et smil og litt service utenom det jeg forventer kan faktisk få meg til å smile i flere timer! Smil smitter, husk på det, så når jeg kommer på min jobb og smiler til de jeg har kontakt med redder jeg kan hende en eller annens dag??

Tenk på deg selv ikke bare som en kassadame, men som en gledesspreder. Se mennesket bak den tusenlappen og de tørre vitsene, kanskje er han ikke lenger blandt oss i morgen? Kanskje du bidro til at han fikk en grunn til å smile på en ellers vanskelig dag?

Etter hvert vil du merke at du har verdens triveligste jobb med verdens hyggeligste kunder.

:-))

Godt sagt.

Når kassaekspeditøren på RIMI sier "Hei", "Ha en god dag" eller "Hadet", så blir jeg fnisete og blid. Jeg vet jo at det skal være litt av policy'n deres, å hilse og smile til kundene - og det er så lite som skal til!!

I vår travle hverdag er et smil og en hils kjempeviktig!

Skrevet

Eksisterer det noen intern liste over godkjente, morsomme ting å si?

:)

Skrevet

Trasige greier. Men kva har ein ikkje gjort for tene nokre slantar i sommarferien!

Eg har vore i dine sko, ja, fleire somrar. Butikk og restaurant. Noko er det alle stader.

Men vi er allereie komne 1 mnd over midsommar- det får vere trøysta.

Du skal vel begynne på skole til hausten?

Skrevet

da har jeg to valg:

1) Bli sur og vrenge av meg noen gloser over udugelige folk som ikke klarer å prise varene - slik at VI - KUNDENE - må vente mens det ropes, letes, springes etter pris. Spør dere meg så "mener jeg alltid å huske" ca. 10% under prisen!

2) Jeg kan ta det med godt humør, hva kan jeg si? Har du noen gode forslag i stedet for "da er den vel gratis", eller "ukens tilbud, kjøp en, betal for null"?

OK, så har jeg et tredje alternativ, jeg kan la være å kommentere det i det hele tatt, men da vet ikke du og dine kolleger om jeg syntes det var ok eller om jeg neste gang handler i en butikk hvor de husker å prise alle varene før de legges ut for salg!

Min fleip er kun ment som et aksept for at OK, ingen er ufeilbarlig, selv jeg og coop-ansatte kan gjøre feil.

Enig.

Jeg kunne gjerne vært denne kunden som hadde spøkt med varen som ikke ville la seg scanne. Kanskje ville jeg ikke sagt noe om at den var gratis, fordi det kan jo misforstås dithen at kunden håper å få varen, og det kan muligvis virke provoserende!

Er selv opptatt av å få folk til å føle seg vel, slappe av. Om jeg er kunden som stirrer intenst eller sukker tungt i oppgitthet og stress gjør vel ikke det situasjonen noe for ekspeditøren?

Nåh.

Gjest Daisy
Skrevet

Noen kunder er koselige, jada. Men når man jobber på bensinstasjon og begynner kl 17 f.eks søndag ettermiddag hender det gjerne man tar seg en tur ut på lørdagen. Og da blir man ganske så utålmodig og irritabel dagen derpå. Neida, ikke mot hyggelige og greie kunder. Men mot de som f.eks ikke kan forstå at det er 1,- i pant også på bensinstasjon. "jamen, det står 18kr der borte" "pluss pant", sier jeg. "jajaja javel ok *grynt*

Og til de som lurer; ja har vært på jobb i dag, ja var på byen i går.

Gjest Daisy
Skrevet

Eksisterer det noen intern liste over godkjente, morsomme ting å si?

:)

Nei. Kan ikke sette orginale ting man ikke har hørt før på en liste.

Gjest Daisy
Skrevet

da har jeg to valg:

Som regel er det ikke den ansattes feil om en vare ikke ligger inne. Da jeg jobbet i matvarebutikk fikk vi bedskjed om å skrive opp de varene som ikke lå inne da vi oppdaget det, slik at sjefen kunne ordne det. Ikke alle sjefer er de raskeste.. hvertfall ikke min eks-sjef. Fikk altfor ofte kjeft av kunder pga han.

Gjest Daisy
Skrevet

Enig.

Jeg kunne gjerne vært denne kunden som hadde spøkt med varen som ikke ville la seg scanne. Kanskje ville jeg ikke sagt noe om at den var gratis, fordi det kan jo misforstås dithen at kunden håper å få varen, og det kan muligvis virke provoserende!

Er selv opptatt av å få folk til å føle seg vel, slappe av. Om jeg er kunden som stirrer intenst eller sukker tungt i oppgitthet og stress gjør vel ikke det situasjonen noe for ekspeditøren?

Nåh.

Det er jo ikke det at ekspeditøren virkelig tror at kunden vil ha den gratis. Det er heller det at man hører den vitsen hundreogførti ganger for dagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...