Gå til innhold

kontantstøtten - barnehage

Anbefalte innlegg

Gjest Lilly-Jane
Skrevet

Mitt barn begynner i barnehage om 1 mnd. Dette er en privat barnehage. Kan trygdekontoret sjekke om barnet mitt er i barnehage eller er dette lite trolig?

Jeg betaler for full plass men kommer til å bruke den ca. 70% for barnets skyld. Dette kontra dagmamma fra 0800-1600? Barnet har jo bedre vilkår i barnehage når den ikke nyttes fullt ut. Men reglene sier vel noe annet. Mener noen sa at private barnehager blir likestillt med dagmamma ang. kontantstøtten, men det stemmer nok ikke.

Skrevet

Hvis barnehagen har statlig støtte mister du kontantstøtten. Og det opptaket er oftest koordinert av kommunen, som også betaler ut kontant støtten. Her i kommunen mister man automatisk kontantstøtten når barnet begynner i barnehage. Altså man sier ikke fra selv, så de har nok rimelig god oversikt ja.

Og dessverre er det ikke relle timer tilbrakt i barnehagen de ser på, men antall timer du har plass til. Ellers skulle vi jammen hatt 50 % kontantstøtte vi (hvis poden var under 3 år da...) :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...