Gå til innhold

Angst


dippen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har prøvd å forfatte et innlegg her noen ganger nå, men min historie blir jo så altfor lang. Derfor prøver jeg å være veldig kort:

Jeg er såkalt vellykka utad med fint hus, fin utdannelse, fin mann, fine unger. Men jeg har en oppvekst jeg ikke vil anbefale noen. Etter at jeg selv fikk unger har jeg merket at min bakgrunn er veldig komplisert i møtet med en ansvarlig voksen verden med krevende jobb, unger og forhold.

Mine demoner har vist seg i form av panikkangst, typisk ute blant folk. Dette er så utrolig slitsomt. Jeg går til samtale og det har hjulpet noe, men problemet forsvinner jo ikke, og mange dager, som idag, er det så utrolig vanskelig å holde motet oppe.

Venner og familie skjønner ikke helt problemet, for jeg får jo til en del tross alt.

Egentlig kunne jeg bare tenke meg noen gode råd og tips til strategier for å takle dette problemet, for det gir seg visst ikke så lett, har hatt det i flere år nå. Bruker ikke medisiner, og vil prøve å la det være også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig har jeg positiv erfaring med meditasjon/yoga mot angst. Det forutsetter imidlertid at man gjør dette jevnlig over tid (flere måneder),

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Personlig har jeg positiv erfaring med meditasjon/yoga mot angst. Det forutsetter imidlertid at man gjør dette jevnlig over tid (flere måneder),

Jeg har også slitt med panikkangst, og vært skeptisk til medisiner. Likevel forsøkte jeg, og det har hjulpet meg veldig!

Ellers hjelper det for meg å si til meg selv at det "bare" er angst, at det ikke er farlig, og at det vil gå over.

En bok som kan være nyttig å lese er "Trange rom og åpne plasser," av psykologene Torkil Berge og Arne Repål. Denne beskriver mestringsstrategier for de fleste angstformer på en god og lettfattelig måte.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...