Gjest ellis Skrevet 28. juli 2003 Skrevet 28. juli 2003 Fant ikke noe eget forum om dette, spør derfor i "altviter" forumet: Tips ønskes om prevensjon. Har født 2 barn, er over 30 år, har ikke erfaring med preventiver de siste 10 årene (gått på p-piller Marvelon tidligere). Hva er best mht. bivirkninger etc.? Spiral med eller uten hormoner/p-sprøyte etc. Håper noen kan dele erfaringer... 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. juli 2003 Skrevet 28. juli 2003 Anbefaler hormonspiral. Koster riktignok 1200,-, men da kan du ha den i 5 år uten å tenke mer på saken. Småblødninger de 3 første mnd, etter det mister mange mensen helt eller delvis. 0 Siter
snilen Skrevet 28. juli 2003 Skrevet 28. juli 2003 Tja, det kommer vel an på hvorfor du vil bruke det, om det er kun for å ikke få barn, eller også om det skal hjelpe mot menssmerter. Jeg har flere typer p-piller, ingen funket mot menssmerter og fikk uregelmessig menstrasjon, så jeg sluttet med det og begynte på p-sprøyte isteden. Etter noen måneder med småblødninger sluttet jeg å få mensen, nå har jeg en slags mens hvert halvår ca. Men jeg har ikke fått barn eller noe da, mye yngre enn deg. Ellers har det kommet en p-ring mange er fornøyd med, settes inn i skjeden, og gir visst mindre bivirkninger. Ikke så mye vektøkning og slikt kanskje? Ellers har du jo den gode gamle kondomen da... 0 Siter
Gjest tips Skrevet 28. juli 2003 Skrevet 28. juli 2003 Anbefaler hormonspiralen! Eller p-ringen. Har selv hormonspiralen, og selv om den kostet litt så slipper vi å tenke prevensjon i noen år nå! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.