Gå til innhold

Kom ikke inn på sykepleier...men....

Anbefalte innlegg

Gjest ikke student likevel ?
Skrevet

står som nr 31 på ventelisten....likevel tror jeg løpet er kjørt..eller ?

Skrevet

Er i samme situasjon selv. Står på 24. og 26. + noen langt høyere opp.

Muligheten er jo der. Mange har søkt flere steder og hvis de har kommet inn flere steder blir det noen plasser ledige når de har valgt. Dessuten er det noen som ikke møter opp eller som ikke vil/kan studere allikevel.

Alt kan skje:)

Gjest pasa20
Skrevet

Hvis ikke du kommer inn, kan du jo ta noen fag sånn at snittet ditt øker og du kommer inn til neste år...

Lykke til i hvert fall....

Skrevet

Ring til skolen og hør hva de tror. Mange trekker seg i løpet av de første dagene.

Ta noen fag som du får bruk for om du kommer inn på noe nå.

*krysser fingra*

Skrevet

Står også på ventelista, kjedelig. Har søkt de to siste årene og ikke kommet inn. Nå gir jeg snart opp. Trasig at det ikke finns plasser nok til oss som er veldig motivert. Jeg er godt voksen og føler løpet snart er kjørt for min del (39 år). Synd ettersom de mangeler sykepleiere. Hvis du er yngre enn meg, så bare stå på. Lykke til iallefall.

Gjest til kizi
Skrevet

Står også på ventelista, kjedelig. Har søkt de to siste årene og ikke kommet inn. Nå gir jeg snart opp. Trasig at det ikke finns plasser nok til oss som er veldig motivert. Jeg er godt voksen og føler løpet snart er kjørt for min del (39 år). Synd ettersom de mangeler sykepleiere. Hvis du er yngre enn meg, så bare stå på. Lykke til iallefall.

Du.. en på jobben ble i fjor ferdig utdannet omsorgsarbeider. Hun er over 60....!!

Skrevet

Du.. en på jobben ble i fjor ferdig utdannet omsorgsarbeider. Hun er over 60....!!

Ja jeg synes det er flott ar folk utdanner seg i høyere alder. Men jeg har et inntrykk av at det for det meste er de yngste som blir prioritert. Se bare på de som nektes inngang på utestedene hvis du er over 35 år, for å sette det på spissen. Men tror nok at jeg blir å søke et par ganger til på sykepleierutdanningen, det er jo her mine interesser ligger. Har ikke utdannet meg tidligere fordi jeg har fått fem barn og har måttet prioritert.

Gjest Flaxig
Skrevet

Er i samme situasjon selv. Står på 24. og 26. + noen langt høyere opp.

Muligheten er jo der. Mange har søkt flere steder og hvis de har kommet inn flere steder blir det noen plasser ledige når de har valgt. Dessuten er det noen som ikke møter opp eller som ikke vil/kan studere allikevel.

Alt kan skje:)

Hei

Det er ikke sånn som en påsto her, at folk har kommet inn flere steder og velger bort noen av plassene.

Er jo litt av det som er poenget med samordnet opptak. At man bare kommer inn et sted, og må si ja eller nei til det.

Denner ordninger har vart i snart ti år og vil håpe at de som faktisk har søkt høyre utdanning har fått det med seg. Om ikke vil det nok bli tøft å studere også, når eventen til å oppfatte informasjon ikke er bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...