Gå til innhold

melkeproteinallergi

Anbefalte innlegg

vala1365380552

Hei

I det siste året har jeg vært plaget med store ryggsmerter som har strålt ned over mot beina.Jeg har hatt en dårlig almenntilstand. Vært uvell og kvalmen. Det ble tatt blodprøve,matvarepanel der det ble utslag på kasein, økt IgA verdi. Når jeg har kuttet ut melkevarer helt så har jeg blitt bedre. Men jeg blir og dårlig av for mye sitronsyre.

Jeg har vært igjennom en gastroskpoisk undersøkelse der det ble funnet en kronisk infeksjon av magen av heliobacter pyl.Jeg har nå gjennomgått Ab. kur mot denne infeksjonen.

Kan man tro at melkeproteinallergi står i forbindelse med infekjonen i magen.? Har jeg en reel melkeprotein allergi når det er kun IgA i tarmen som har en økt verdi.? Finnes det gode undersøkelsesmetoder evt beh. for dette.

Jeg har nå fra min lege for melding om at når jeg nå har blitt beh. for mageinfeksjonen så er det ikke mer å gjøre enn å holde seg borte fra melkeproteiner. Han mener at jeg i tillegg at irritabel tarm.

Skal jeg bare slå meg til ro med dette? Det er en stor inngripen for en 36 åring ,familie far der hele kostholdet må legges om. Må man så må man. Men er alle prøver gjort ?

Hilsen

VALA

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114030-melkeproteinallergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...