Gå til innhold

Anbefalte innlegg

mittnickname
Skrevet

Jeg har stort sett veldig løs avføring og har hatt dette over flere år. Noen ganger er det nesten som diare og enkelte ganger må jeg umiddelbart på do etter at jeg har spist. Da kommer avføringen ut i løpet av sekunder. Gjerne etterfulgt av kløe.

Jeg har også tidvis en del kløe rund endetarmen, noe som også kan gi små sår. Behandler dette med salven Scheriproct (?) og da forsvinner symptomene etter få dager.

Jeg spiser bra med frukt og grønnsaker, kornblandinger, lite kaffe, drikker mye vann, spiser bare kylling/fisk (ikke rødt kjøtt), tidvis noe gotterier/drops. Måteholden med alkohol (mest vin). Røyker ikke.

Jeg trimmer/trener jevnlig.

Er dette en normal tilstand?

Hva kan jeg ev. gjøre for at avføringen skal bli fastere?

Fortsetter under...

Gjest til deg
Skrevet

Rug. Spis f.eks. Weetabix til frokost, eller grove knekkebrød/grovt brød. Det finnes noen små tynne rugknekkebrød (du finner dem sammen med knekkebrødene). Spis noe slikt hver dag!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...