Gå til innhold

En lat dag: Ødelegger det formen?

Anbefalte innlegg

Gjest plaget jente
Skrevet

Jeg er ikke syk, bare slapp, sliten uopplagt og litt lat i dag.

Har ferie og tenkte jeg skulle ta det med ro i sofaen i dag og bare daffe. Kanskje ta en liten sykkeltur på kvelden,men ikke noe særlig mer aktivitet.

Er dette sunt eller dumt for kroppen?

Jeg har problemer med å tolke kroppens signaler, bruker Zoloft og går til psykolog pfa psykiske problemer,men akkurat nå føler jeg at jeg bare er LAT..:(

Noen som kan si meg om jeg bør presse meg til å dra på trening, støvsuge og vaske opp, eller om det er greit å ta en hviledag i ny og ne..

Til vanlig trener jeg 1 time om dagen og er i aktivitet..

Er så redd for å få dårlig samvittighet i kveld hvis jeg gjør noe "feil"..

Skrevet

En slapp-av-dag i sofakroken bør alle unne seg innimellom! Kos deg med god samvittighet! :o)

Skrevet

Det kan jo være kroppen din som forteller deg at om du ikke slapper av og stresser ned og er litt lat idag, så kommer du til å bli syk. At du rett og slett trenger en hviledag for å samle krefter!

Gjest plaget jente
Skrevet

En slapp-av-dag i sofakroken bør alle unne seg innimellom! Kos deg med god samvittighet! :o)

Tusen takk for svar :)

Det er så godt å kunne få råd fra friske mennesker når man selv ikke er det.

Jeg skal slappe av nå.

Lage meg en kopp kakao og krype opp i sofaen med en video eller to :)

Ha en fin dag du også :)

Gjest plaget jente
Skrevet

Det kan jo være kroppen din som forteller deg at om du ikke slapper av og stresser ned og er litt lat idag, så kommer du til å bli syk. At du rett og slett trenger en hviledag for å samle krefter!

Det er det jeg selv også tror.

Men siden jeg ikke er god på å tolke kroppens signaler så blir jeg i tvil.

Jeg skal uansett slappe av i dag..hvis jeg fortsatt føler behov for å slappe av i morgen så er jo noe feil..

Takk for svar :)

Ha en fin dag!

Skrevet

Slapp av, stress ned, nyt latdagen din og husk at det er under hvile at kroppen bygger muskler.

Og ha endelig ikke dårlig samvittighet om du hopper over treningen nå og da. En time om dagen høres litt mye ut. Jeg vil anbefale et par faste hviledager hver uke, faktisk. Hvis man trener 7 dager i uka kan man lett bli slapp, sliten og uten overskudd. Men det kommer selvsagt an på hvordan du trener - gå tur hver dag er helt OK.

Jeg håper du trener fordi du liker det, ikke fordi du synes du må?

Gjest plaget jente
Skrevet

Slapp av, stress ned, nyt latdagen din og husk at det er under hvile at kroppen bygger muskler.

Og ha endelig ikke dårlig samvittighet om du hopper over treningen nå og da. En time om dagen høres litt mye ut. Jeg vil anbefale et par faste hviledager hver uke, faktisk. Hvis man trener 7 dager i uka kan man lett bli slapp, sliten og uten overskudd. Men det kommer selvsagt an på hvordan du trener - gå tur hver dag er helt OK.

Jeg håper du trener fordi du liker det, ikke fordi du synes du må?

Hei,takk for svar :)

Jeg trener både fordi jeg liker det og fordi jeg må..

Først og fremst liker jeg det, men noen ganger blir det tvang fordi jeg sliter med tvangshandlinger og hvis jeg ikke klarer å følge en rutine så får jeg innmari vondt..

men jeg merket at treningen gir meg bedre psyke, gjør meg mer opplagt og våken + at jeg er veldig lite aktiv ellers.

Jeg skal stole på dere og satse på at det er et friskhetstegn at jeg klarer å hvile i dag.

Jeg har laget meg en kopp kakao nå og skal sette på en video.

Håper jeg klarer å slappe av..

Skrevet

Hei,takk for svar :)

Jeg trener både fordi jeg liker det og fordi jeg må..

Først og fremst liker jeg det, men noen ganger blir det tvang fordi jeg sliter med tvangshandlinger og hvis jeg ikke klarer å følge en rutine så får jeg innmari vondt..

men jeg merket at treningen gir meg bedre psyke, gjør meg mer opplagt og våken + at jeg er veldig lite aktiv ellers.

Jeg skal stole på dere og satse på at det er et friskhetstegn at jeg klarer å hvile i dag.

Jeg har laget meg en kopp kakao nå og skal sette på en video.

Håper jeg klarer å slappe av..

Ja, du klarer sikkert å slappe av. Tenk på avslapning som en del av treningsopplegget ditt. For det er det faktisk!

Jeg kjenner meg litt igjen i dette at man "må" trene. Selv er jeg fullstendig avhengig av løpetrening, og plages med både dårlig samvittighet og abstinens hvis jeg står over "uten grunn". Så det har dessverre hendt at jeg har løpt både halvsjuk og haltende.

Men avhengighet er nok noe man må ta med på kjøpet når man trener mye.

Måten jeg løser det på er at jeg trener 4 dager i uka og hviler 3 dager. På hviledagene ligger jeg mye på sofaen, spiser sjokolade om jeg har lyst på og leser ukeblader og lette bøker. Da har jeg aldri problemer med dårlig samvittighet. Jeg bruker å si at det beste med treningen er de dagene jeg ikke trener.

Samtidig har jeg stor glede av treningen.

Skrevet

Ser at du har fått gode svar, og at du også har tenkt til å følge rådene.

Det er bra!

Alle har behov for en hviledag i ny og ne, og den beste hviledagen er den du kan ta når kroppen selv forteller deg at den trenger det.

Så bare slapp av og kos deg. Du gjør både kroppen og hodet ditt en tjeneste hvis du klarer å gjøre det.

Lykke til!

Skrevet

Du skal følge kroppens signaler og ikke presse deg for mye. Det har jeg gjort og nå kommmer betalingens time og det er ikke noe ok.

Så ta det med ro hvis du føler deg sliten :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...