firebird1365380441 Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Jeg er ei jente på 30 år , som for mange år siden ble medisinert med store mengder anti psykotiske medisiner. Ettersom bivirkningene blandt annet ga meg en ekstrem sultfølelse, la jeg på meg over 40 kilo på kort tid. Fra å veie 68 kilo, gikk jeg opp til 108 kilo på vel 6 1/2 mnd. På det meste veide jeg omlag 125 kilo fordelt på 171 cm. Nå er det snart 4 år siden jeg sluttet på medisinene og jeg har gått ned til rundt 90 kilo på 2-3 år. Det er selvsagt minst 20 kilo for mye i forhold til høyden min. Problemet mitt nå er at jeg har et stort "depot" med fett på mage, hofter og bak. Dette "depotet" med fett sitter som limt fast, virker det som. Endring i kosthold og livsstil har ikke ført til forandringer på akkurat disse områdene i det hele tatt. Da jeg gikk innom en klinikk som driver med plastisk kirurgi for vel 2 mnd siden, fikk jeg beskjed av "kontordamen"( resepsjonisten) om å gå hjem og slanke meg. Men , det er jo det jeg forsøker på, men ikke får til. Jeg har mistet mye av fettet på resten av kroppen, men ikke på de områdene jeg har nevnt her. Jeg ble såpass "flau" over den kommentaren at jeg ikke har lyst til å ta dette opp med hverken min faste lege, eller å bestille time for en vurdering hos en plastikkirurg. Spørsmålet til deg er om du tror jeg i det hele tatt ville egne meg for f.eks liposkulptur/mageplastikk , med den vekten jeg per i dag har. Jeg trener noe, men kan bli mye flinkere enn hva jeg er per i dag. Jeg er forholdsvis frisk og sunn, røyker ikke og drikker ikke alkohol. Har diagnosen Ehlers Danlos Syndrom, men hos meg gir den mest problemer med ledd og tenner. Jeg trives ikke med kroppen min slik jeg er nå og vil gjerne få vite om en plastikkirurg kan hjelpe meg med å få tilbake litt av den kroppen jeg en gang trivdes godt med. Hvor kan jeg henvende meg for en eventuell vurdering? Jeg bor langt nord i landet og har vel lite å velge mellom når det gjelder denne typen behandling det her er snakk om. Vet du om det vil være mulig å få deler av behandlingen dekket av trygdekontoret ? Man kan nok si at medisineringen jeg fikk , medvirket til vektøkningen i ganske stor grad. ( Jeg fikk ingen opplysninger om den typen bivirkninger av legene som medisinerte meg. I etterkant ble det dessuten kjent at jeg var utsatt for feil medisinering). Selv om dette ble et langt innlegg, håper jeg på et svar det kan gå an å forholde seg til. Med Vennlig Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114118-n%C3%A5r-fettet-ikke-g%C3%A5r-bort-ved-vanlig-slanking/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Siden du fortsatt er noe overvektig, vil det være all grunn til å fortsette vektreduksjonen ytterligere før du evt.opereres,fordi risikoen ved inngrepet er så mye mindre når vekten er normal, og fordi sjansene for et godt resultar er større. Snakk med fastlegen din om dette. Kanskje er glykemisk indeks dietten noe for deg ?? Med din sykehistorie og diagnosen Ehler Danlos kan du kanskje få hjelp gjennom trygdevesenet. Snakk med fastlegen om dette også, så kan han søke for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114118-n%C3%A5r-fettet-ikke-g%C3%A5r-bort-ved-vanlig-slanking/#findComment-684197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.