Gjest bihulejenta Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Hei! Jeg har bihulebetennelse ca. 6-7 ganger i året. Først begynte jeg på pencilin tabletter på 30 stk. Men jeg ble ikke frisk. Da skrev legen ut ny pencilin kur på 50 tabletter. Da ble jeg litt bedre. Har prøvd mange forskjellige pencilin kurer. Men er veldig slapp, vondt i nesen og hodet. Jeg har også tatt røntgen og MR bilder av bihulene. Da fikk jeg bekreftet at nese veggen er skjev og at det var mye slim på den ene siden. I det siste så har legen gitt meg sykemelding for jeg har vært så dårlig at jeg ikke kunne dra på jobb. Legen har gitt meg forskjellige resepter på nese spray, men da ble jeg fortere dårlig igjen. Tilslutt nektet jeg å gå på flere pencilin kurer fordi jeg ble så dårlig og slapp. Slik at jeg ville prøve alternativ behandling. Jeg bestemte selv at jeg ville prøve homøopati. Det var ingen effekt av det. Så gikk jeg til øre, nese og halsspesialist. Han trodde jeg hadde kronisk bihulebetennelse ut i fra det han så og de undersøkelsene han gjorde. Men han ville ikke gjøre noe med det. Da prøvde jeg med akupunktur. Det har hjulpet litt, men jeg har forsatt vondt i hode, nese, kjeven og nakken. Jeg går og er sliten og trøtt hele tiden. Akupunktøren så jeg hadde kronisk bihulebetennelse så han syns jeg skulle operere bihulene mine, men det var visst bare spesialist som kunne bestemme. Det var bare homøopaten og akupunkturen som tok meg seriøst. Men de får ikke ordnet med operasjon. Hva skal jeg gjøre når spesialisten ikke tar meg seriøst? Jeg har gått sånn som dette i over 5 år. Hva kan jeg gjøre for at jeg skal bli frisk? Jeg har blitt testet for alt av blodprøver og allergi tester. Men alt er som normalt. Kan du/dere gi meg råd hva jeg skal gjøre videre for å bli frisk? Det er meget frustrerende å møte veggen hos spesialister og gå og ha vond i hode, nesen og være slapp og trett hver dag. Hilsen Jente på 20 år 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114131-kronisk-bihulebetennelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Gå til en eller to andre lege for å få en "second opinion" fra en som har myndighet til å henvise deg videre til operasjon. Jeg TROR du kan gå til alle almennpraktiserende leger (private eller offentlige, el. private m/offentlig støtte). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114131-kronisk-bihulebetennelse/#findComment-682227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aina E Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Har hatt det sånn jeg og. Hele immunforsvaret mitt er elendig... Men nå har jeg bortimot fått behandlet det.Jeg måtte bare innse at det var kronisk. Dette var kuren min og det er ca. 1 mnd. siden jeg startet: Jeg fikk en kortisonkur som skulle ta knekken på betennelsen der og da. I tillegg fikk jeg Rhinocort kortison nesepulver som behandler lokalt inne i nesen. Den setter ned hevelsen og holder infeksjoner borte. Jeg fikk en ny type astmamedisin som går på det å være slimhinneavsvellende. Dvs. at det føles som om nesa og restene av "pusteorganene" rundt svelget er mer åpne... (Skjønte du den?) Også er det allergimedisinene da. Som må tas. Har du sjekket deg for allergier, forresten? Grundig?? Etter en ukes tid på alle disse medisinene, kunne den første kortisonkuren kuttes ut. Etter hvert har jeg tatt mindre nesepulver også. Legen sa at vi skulle trappe forsiktig nedover på medisinene og til slutt ta minimum av det som var nødvendig for å holde infeksjonene i sjakk. Ultralyd viste polypper i nesen og han nevnte operasjon, men vi skulle prøve dette først. For hvis det hjalp, forstod jeg det som om det var overømfintlige slimhinner som er problemet. (Det er en egen diagnose det også og det kan man faktisk få bare ved å bruke for mye nesespray...) Det er desverre kronisk, men nå føler jeg at det er ok for første gang på lenge. Det viktigste er at jeg tar denne astmamedisinen og allergimedisinen min. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114131-kronisk-bihulebetennelse/#findComment-682550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rwt Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Prøv noe annet en penselin. Hvis du kjører bilen på feil bensin så fjusker den hele tiden. Kroppen trenger riktig mat for å fungere skikkelig. Kjøp boka Blotypedietten spis kun medisinsk mat. Det er mangen tips i boka om Bihul betenelse ,og hva det kommer av. Spis store mengder riktige tarmbakterier minst 6 kapsler p dag i 10 dager disse må ineholde minst 6 milioner riktige tarmbakterier p kapsel. Det er spesielt viktig å bruke dette etter en penselinkur. Ikke drikk vann sammen med mat vent 30 minutt før eller etter med å drikke veske. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114131-kronisk-bihulebetennelse/#findComment-683019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
adde Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Hei! IKKE GI OPP,stå på ! Det er du som kjenner korleis helsa di er,ikke legene, du må forlange oprasjon !! har du vurdert å gå til en anna ØNH-lege!! Lykke til! ps, Hilsen fra ei som kaver med det samme problemet . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114131-kronisk-bihulebetennelse/#findComment-688286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.