Gå til innhold

Noen som kjenner seg igjen?


Gjest kia80

Anbefalte innlegg

Gjest kia80

Jeg er en jente på 22år som har noe jeg mistenker er panikkangst.. Jeg har alltid värt engstelig av meg,men det siste halvåret har problemene blitt mye värre. Jeg er forferdelig mörkredd både ute og inne. För har jeg klart å sovne alene (med lyset på + lyd fra tv eller radio), men nå kan jeg ikke sove så lenge det er mörkt ute når kjäresten min ikke er hjemme. (Hvilket er ofte ettersom han jobber skift.) Samtidig som dette ble värre har jeg begynt å få perioder der jeg ikke kjenner igjen meg selv. Masse rare tanker spinner da i hodet. I slike perioder får jeg for meg at kjäresten min er utro, og beskylder han for det. Jeg får også veldig dårlig selvtillitt, syntes jeg er stygg og dum og trekker meg unna alle. Dette varer alt fra noen timer till dager. Andre perioder er jeg positiv og glad. I det siste har jeg også blitt mer og mer redd for å väre der det er mye mennesker. Kan nesten ikke gå på gata uten å tro at alle andre er ute etter meg.. Tenker oftere og oftere at det en god del i hjernen og en ond, og at den onde alltid vinner over den gode. (Som engelen og djevelen over hodet til Donald Duck..)

Jeg har også veldig lett for å stresse. Vet ikke helt hva jeg skal gjöre. Har ingen god veninne, og kjäresten min tror jeg pröver å fortrenge det hele. Han er kjempesnill mot meg, også når jeg blir "rar", men vi snakker aldri om det når jeg blir "normal" igjen. Er det andre som har eller har hatt det som meg? Noen som vet hva jeg kan gjöre så det blir bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du bør oppsøke profesjonell hjelp for det høres ut som dette er begynnelsen på noe som kan utvikle seg til noe langt værre hvis det bare får utvikle seg fritt.

For meg begynte det også med små forandringer som utviklet seg, dro med seg nye ting, og nye ting og nye ting til alt ble ett kaos.Jeg oppsøkte ikke hjelp med det samme.Da jeg endelig gjorde det var det nesten 1 års venteliste og da hadde det utviklet seg så at jeg ikke greide skole,fritid eller å fungere noe særlig på noen områder.Det har en dendens til å spinne på seg,en utvikler ofte angst for angsten også.Det høres ihvertfall ut som du ikke har det så bra med deg selv og det

er ofte lurt å søke hjelp der det er kompetente mennesker til å nøste i trådene.

Stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...