Gå til innhold

seponere efexor


forbrenner

Anbefalte innlegg

Går på (bl.a) efexor 225 mg, gjort det i over 2 år.

Jeg har lyst å seponere den, selv om psykiateren min ikke ville at jeg skulle gjøre det pga jeg er deprimert fremdeles.

Men jeg ser ikke vist i å fortsette når jeg likvel er mye deprimert. Før har jeg prøvd ulike AD, (fontex, cipramil). Tar Tolvon(mianserin) om kvelden, men det er mer for innsovningens del, som også ikke hjelper stort. Det går i peroioder.

Prøvd ulike innsovningsmedisiner også, men uten hjelp, så tolvon er den eneste som ser ut til å hjelpe(selv om det jeg sover rimlig dårlig i peroder selv på den).

Er det noen som har erfaringer med andre AD som funker bra?

Synes ikke de hjelper noe særlig de jeg har prøvd, men jeg vil gjerne prøve siden dagene noen ganger er nærmest uutholdelige.

Også evt. innsovningsmedisin som funker bra hvis noen vet om noen.

Jeg får ikke utskrevet skikkelig sovemedisin pga suicidfare.

Så til hovedspørsmålet, hvordan seponerer jeg efexoren for å unngå mest mulig bivirkninger?

Hvor lang tid sånn omtrent burde jeg bruke?

Mest lyst å kutte tvert, men da vil jeg vel få en del bivirkninger?

Takknemlig for råd/tips.

Ano

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du seponere efexor så skal du selvfølgelig gjøre det i samråd med legen din - og etter den nedtrappingsplan han evt. foreslår...

Å slutte med medisinene på egen hånd er vel en variant av selvdestruktivitet? Hvis det er det, så er det ikke så ok at du ber om "hjelp" til det her.

Jeg har vært urettferig mot deg i dette innlegget dersom du kun var nysgjerrig på hvordan man trappet ned - uten at du hadde tenkt å gjøre det på egenhånd. Håper nesten det :-)

Når det gjelder sovemedisiner, så har jeg en venninne som sover godt og lenge på vallergan i store doser. Hun tar de noen timer før hun sovner, og har større utbytte av dem enn imovane ol. Men du har kanskje prøvd vallergan allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du seponere efexor så skal du selvfølgelig gjøre det i samråd med legen din - og etter den nedtrappingsplan han evt. foreslår...

Å slutte med medisinene på egen hånd er vel en variant av selvdestruktivitet? Hvis det er det, så er det ikke så ok at du ber om "hjelp" til det her.

Jeg har vært urettferig mot deg i dette innlegget dersom du kun var nysgjerrig på hvordan man trappet ned - uten at du hadde tenkt å gjøre det på egenhånd. Håper nesten det :-)

Når det gjelder sovemedisiner, så har jeg en venninne som sover godt og lenge på vallergan i store doser. Hun tar de noen timer før hun sovner, og har større utbytte av dem enn imovane ol. Men du har kanskje prøvd vallergan allerede?

Jo, jeg bør vel egentlig høre på legen ang medisinen. Men lurte litt, hadde nettopp snakket med ham og glemte diskutere det.

Tror jeg har prøvd vallergan, men ikke helt sikker. For jeg har prøvd et par som jeg ikke husker navnet på i farten, kommer vel på det i løpet av kvelden tenker jeg.

Takk for svar.

mvh Ano

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke seponere Efexor uten i samråd med legen - men psykiateren min nevnte 1/3 nedtrapping per måned som ok. Mot søvn har jeg prøvd så mangt, og bare funnet en medisin som er særlig virksom. Jeg var til utredning hos nevrolog, og fikk anbefalt Rivotril. Det er ingen innsovnings-medisin, selv om man blir trett av den i starten. Derimot gjør den av man sover dypere, lengre og med færre oppvåkninger. Supert, spør du meg! Nå kan jeg endelig sove så mye som fire eller fem timer sammenhengende. Vel verdt å prøve, og er ikke farlig med hensyn til suicidfare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke seponere Efexor uten i samråd med legen - men psykiateren min nevnte 1/3 nedtrapping per måned som ok. Mot søvn har jeg prøvd så mangt, og bare funnet en medisin som er særlig virksom. Jeg var til utredning hos nevrolog, og fikk anbefalt Rivotril. Det er ingen innsovnings-medisin, selv om man blir trett av den i starten. Derimot gjør den av man sover dypere, lengre og med færre oppvåkninger. Supert, spør du meg! Nå kan jeg endelig sove så mye som fire eller fem timer sammenhengende. Vel verdt å prøve, og er ikke farlig med hensyn til suicidfare.

Hørtes ut som en bra medisin.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke til!

Jo, jeg bør vel egentlig høre på legen ang medisinen. Men lurte litt, hadde nettopp snakket med ham og glemte diskutere det.

Tror jeg har prøvd vallergan, men ikke helt sikker. For jeg har prøvd et par som jeg ikke husker navnet på i farten, kommer vel på det i løpet av kvelden tenker jeg.

Takk for svar.

mvh Ano

Ikke bråseponer Efexor. Jeg sier det bare!

Det er skrevet mye om seponering av Efexor her før. Ta et søk!

Den må seponeres saaaaaaaaaaaaaakte. Den legen som nevnte 1/3 pr måned har vel ikke all verdens erfaring. Det er jo brukerne de må spørre. Som har prøvd det på kroppen.

Mens om sagt, det ligger myyyyyyyye om Efexor her fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trrrish

Hørtes ut som en bra medisin.

Takk for svar.

Da jeg var innlagt på akutt delte jeg rom med ei som var avhengig av rivotril og hadde abstinenser. Hun skreik dagen lang og hadde 50 panikkanfall i døgnet.. I flere måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Det er forskjell

Da jeg var innlagt på akutt delte jeg rom med ei som var avhengig av rivotril og hadde abstinenser. Hun skreik dagen lang og hadde 50 panikkanfall i døgnet.. I flere måneder.

Hun må vel ha gått på høye doser hun da?

En venninne av meg hadde god nytte av Rivotril i et par års tid. Trappet sakte ned over mange måneder, og hadde overhodet ingen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Hun må vel ha gått på høye doser hun da?

En venninne av meg hadde god nytte av Rivotril i et par års tid. Trappet sakte ned over mange måneder, og hadde overhodet ingen problemer.

hun hadde gått på det i 15 år, og hadde høynet og høynet dosen. (legen hennes burde visst bedre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...