Gå til innhold

Vival/valium


mikkey

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle om erfaringer av både gode og dårlige, og hva disse er spesielt dode mot. Er det bare og spørre etter disse hos legen eller..................

Venter på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De virker beroligende. Hjelper mot angst og uro. Man kan bli trøtt av dem. Ved lengre tids bruk kan en bli avhengig.

Du kan spørre legen om å få dette, ja. Mens du er der bør du si noe om situasjonen du er i. Kanskje var det ikke rett tidspunkt å trappe ned med medisiner enda?

Se ellers her: http://www.felleskatalogen.no

Jeg leste det første innlegget ditt og tror at det dere trenger er noen å snakke med. Noen som kan støtte dere og hjelpe dere opp igjen. Kan dere snakke med familie eller gode kollegaer om dette? Har dere andre venner som dere kan konsentrere dere om?

Det fins flere sider av en sak. Hvem kjenner dere og barna deres best? Er ikke det du og din mann?

Hva med de som såret dere, er det sikkert at de mente det så negativt som dere oppfattet det? Ikke alle er like flinke til å formulere seg, og i blant kan "gode råd" fort høres ut som kritikk.

Kanskje dere skal ta med ungene ut en tur. Dra på piknik, dra for å kjøpe is eller bade?

Vær glad for at dere har hverandre.

Hvis du føler at du ikke har noen å snakke med om dette så kan du feks. ringe Mental helses hjelpetelefon. Noen ganger er det nok å få "tømt søpla" for å komme videre.

Mental helse: 810 30 030 (Hele døgnet. De har taushetsplikt.)

http://www.mentalhelse.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke leger skriver vel ikke ut vival/valium uten videre til yngre mennesker - annet enn evt. i korte kriser , men mange vil ikke gjøre det da heller. Man vil først forsøke å finne andre løsninger.

Annerledes kan det være dersom alle andre muligheter er prøvd uten at man har hatt god effekt og det er mye å vinne ved bruk av vival/valium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være nokså vanskelig å få utskrevet vival/walium eller stesolid som egentlig er det samme.Det er forskjellige fabrikanter som produserer disse og det det de samme virkestoffene i dem-Diazepam.De går under B-preparater i legemiddelboka.

De vil vel først sette deg på de nye "ikke avhengighets-skapende" legemidlene som er kommet:ssri preparatene.

Selv har jeg vært igjenom så mange medisintyper nå at jeg fikk utskrevet stesolid i samråd med psykolog som anbefaler meg det.Stesolid/vival/walium er noe av de beste angstdempende preparatene som finnes ifølge psykologen, men pga avhengighetsfare og misbruk er det vanskelig å få dem uttskrevet på resept.

Og de lærde strides om andre langsiktige bivirkninger ,så noen er for og andre mot.

Har møtt fagpersonel som er imot og ikke vil la en gå på slike medisiner ,og andre som er for og bestrider disse påstander om den negative langtidseffekt.

Er du "heldig" og treffer den "rette" legen kan du treffe på en som skriver det ut for deg, men legg frem hele saken og si hvordan det er for deg .For en lege "værer" etter om det er "lureri" fra en som skal misbruke eller om det er en som virkelig har det så jævlig at en trenger det. Det er min erfaring.

Stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...