Gå til innhold

hva skal jeg gjøre?


threzi

Anbefalte innlegg

Psykiateren og fastlegen min er på ferie, og jeg trenger å prate med en av dem. Dette er jo helt forvirrende. Jeg prøver å prate med personaltet der jeg er innlagt, men dem kan ikke gi meg noe svar. Og når jeg spør om jeg kan få øke dosen på cipramilen, så må jeg vente. Men det er jo andre leger ved der jeg er innlagt. Kan ikke dem øke dosen min? I stedet må jeg leve i et helvete. Jeg er lei av å ha det vondt hele tiden. Jeg er lei av å være redd hele tiden, og være på vakt.

I går satt jeg med en kniv i handa, men jeg satt bare å så på den. Jeg hadde tanker om å skjær meg opp, men gjorde det ikke. Jeg ble nesten besatt av tanken. Er dette en form for tvangstanker?

Har også tanker om at jeg skader andre også, at jeg vrir en kviv rundt inni dem... Hvorfor har jeg sånne tanker for? ( er innlagt ved et dps senter)

Mens jeg satt med kniven i hånden så kom en av personalet, jeg klarte ikke å svare på spørsmålet. Det ble ganske mange spørsmål, og jeg klarte ikke å svare på noen av dem. Eneste jeg gjorde var å gråte. Jeg sover med døren min låst fordi jeg er livredd for at noen skal komme inn på rommet og voldta meg igjen. Så får jeg nattvakta til å sjekke om det er noen der.

Etter planen så skulle jeg ha vært utskrevet i morgen, men nå vet dem ikke hvor lenge jeg skal bli der. (Etter som jeg skal kontakte advokat, så mener dem at det vil være en påkjenning for meg. Det tror jeg også, for jeg må fortelle om livet mitt til en fremmed person.) Er vel fordi jeg svinger veldig mye. En dag er jeg på topp, og neste kan jeg være så langt nede at jeg ikke orker å gå på do en gang. På slike dager kan jeg godt bare dø...

takker for alle svar jeg kan få..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være slitsomt når de faste behandlerne ikke er tilgjengelig - men du må bare bestemme deg for at du kan vente med å få svar på en del ting til de faste er tilbake. Det blir ofte bare rot av at andre blander seg inn som ikke kjenner deg så godt.

Snakk med personalet om ting du er opptatt av - men prøv også å gjøre ting sammen med både personalet og medpasienter. Det kan ofte være godt å rusle en tur sammen med noen man kan prate med underveis.

Prøv å hold deg unna selvskading. Det er en blindgate og vil ikke medføre noe godt på lengre sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Det er ikke noe rart du har tanker om å vri rundt kniver i folk, for du har jo gooood grunn til å være sint. Har sikkert mye sinne i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...