einmo79 Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg ble operert for en cyste på venstre eggstokk i midten av mai. (Cysten var ca 7x10cm. En tvilling) To dager etter operasjonen fikk jeg feber. Ellers hadde ting gått forbausende fort med meg. Etter tre dager var feberen oppe i 40'c og crp'en var på ca 250. De satte meg på intravenøs antibiotika på kvelden tredje dag. Crp'en gikk ikke ned før etter femte dag, og det samme med feberen (Infeksjonen var gule staffylokokker) Men på kvelden 6 dag fikk jeg en allergisk reaksjon og de satte meg på en ny type. Men jeg reagerte allergisk på den også. Siden feberen min da var borte(dette var 7. dag) og crp'en nede på 60 så tok de sjangsen på at infeksjonen var borte. De sendte meg hjem 9. dagen. På kvelden 10. dagen gikk det hull på operasjons såret(som går loddrett på magen min. De hadde ikke sett noen ytre tegn til infeksjon)og puss kom ut. Jeg ble innlagt på sykehuset igjen og ble satt på intravenøs dalacin. Det gikk greit. Jeg lå inne i 4 dager. Men de sendte ikke med meg tabeletter. De mente det var nok. En uke etter fikk jeg urinveis infeksjon (Plages med det p.g.a. p-pillen, for lite østrogen)Og 2-3 dager før jeg skulle være ferdig med selexciden, merket jeg at såret begynte å veske igjen. Jeg dro til sykehuset for å ta prøve. Tre dager etter påviste prøven at infeksjonen hadde blusset opp. Jeg ble satt på dalacin tabbeletter i en uke. (6stk pr dag) Det gikk et til hull på såret da infeksjonen blusset opp igjen. Men etter siste antibiotika-kur, har alt gått bra. Såret var helt grodd (altså ingen sårskorpe) for ca tre uker siden. Utenom de to hullene, har såret grodd som normalt. Jeg lurer på om jeg kan bade igjen. Både karbad og havbad. Og om jeg kan trimme. Jeg er 24 år, har forholdsvis rask og god sårheling og kommer meg alltid fort etter sykdom e.l. Såret er mykt og fint. Bortsett fra der hullene var, der det er LITT hardt enda. Jeg kan sette meg opp i sengen normalt uten problemer eller smerter. Jeg har heller ingen problemer med å bevge meg ellers, eller bøye meg. Annet en psykisk. Noe jeg regner med vil sitte i meg en tid fremover. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114443-etter-operasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nattinatti Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Åhuffameg! Jeg bruker ikke å kommentere sånne ting, men jeg ville bare si at jeg håper at du kommer deg over dette. KLEM! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114443-etter-operasjon/#findComment-684255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.