Gå til innhold

Hvor sansynlig å få HIV

Anbefalte innlegg

Gjest tvillingmor

Hei!

Hvor sansynlig er det å bli smittet av HIV når disse faktorene er til stede:

-Sex med en hun kjenner, og ikke tror har HIV.

-han har hatt sex med mangen, i Norge og Brasil, men har ingen symptomer. Han har ikke testet seg.

-Ikke bruk av kondom, men ingen sæd inni henne

-Ingen synlige sår på noen

Hvordan er oddsene??

(har ei veninne som har litt angst...trenger å berolige henne...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11449-hvor-sansynlig-%C3%A5-f%C3%A5-hiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, lege

Jeg vet ikke om det er mulig for noen å beregne noen eksakte odds.

Jeg tror faren er svært liten, men jeg ønsker ikke å berolige 100% Usikkerhetsmomentet er selvsagt at han har hatt sex med mange, også i utlandet. Og når han ikke brukte kondom med henne, har han kanskje ikke brukt det sammen med andre heller. Og han har ikke testet seg.

I lignende situasjoner vil jeg anbefale alle jenter å kreve bruk av kondom. Ha gjerne kondomet med dere selv. Det gjør dere ikke "billige" men tvert i mot ansvarsfulle og fornuftige!

Jeg vil anbefale denne jenta å teste seg om 3 måneder. Sjansen er SVÆRT stor for at denne testen vil bli fin, men det er jo en god ting å ta med seg det også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...