Gå til innhold

Vondt i magen/livmoren


englepels

Anbefalte innlegg

I dag har jeg hatt en stressende dag på jobben. Det har vært mange kunder, og jeg fikk ikke sittet ned på fire timer. Gikk rundt hele tiden.

Og etter nesten ferdig endt arbeisdag, rundt ca. kl 1300, begynnte jg å få så vont i magen, eller rettere sagt i livmoren. Det er et konstant press der inne, og det gjør hele tiden vondt. Ikke uutholdelig, men nok til at jeg er litt bekymret.

Er dette naturlig? Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er ikke så lett for meg å uttale meg når jeg ikke vet hvor langt du har kommet. I prinsippet skal man ta smerter på alvor når det er økende eller vedvarende. Jeg synes godt du kan ta kontakt med en lege hvis dette vedvarer, spesielt hvis du er i siste halvdel av svangerskapet. Nå på fredag kveld er det ikke så lett å få kontakt med sin faste lege, men det er ingenting i veien for at du kan kontakte legevakt eller ringe direkte til sykehusets fødeavdeling og snakk med en jordmor. Er du tidlig i svangerskapet er det gyn. avdeling som har ansvaret. Dit ringer man ikke selv, uten videre. Gå i såfall gjennom legevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...