Gå til innhold

Trygdekontorets avgjørelser

Anbefalte innlegg

Gjest Veldig oppgitt

Ble sykmeldt over en lang periode, trygdek. forlangte meg i en behandling.

Ventetiden på 6 mnd.ble ikke godtatt og derfor måtte jeg til privat behandler.

Gikk over et år og betalte 10-11.000-av egen lomme.

Etter at det ikke virket ble jeg henvist til utredning, papirene var ikke så "pene". Ble anbefalt psykomotorisk fysioteapi.

Sto på venteliste en stund. Hadde da gått på rehabiliteringspenger siden etter et år som sykmeldt.

Begynner behandlingen og går fast hver uke.

Etter ca 8 ganger ber trygdekontoret om en uttalelse.

Plutselig får jeg beskjed om at rehabiliteringspengene blir stoppet. Jeg hadde da gått på disse i halvannet år.

Skjønner at man ikke kan gå på den trygden i evig tid, men hvorfor gir da trygdekontoret uttrykk for at bare jeg går i behandling så er det bra.

Etterpå hører jeg at slik fysioterapi ikke er behandling men bare en måte å opprettholde en viss kvalitet i dagliglivet på.

Plutselig er ikke den nedverdigende utredninga verdt noe lenger, for nå vil legen min søke meg til ny utredning hos annen behandler.

Jeg duger liksom ikke til uføre...for ung. Og yrkesrettet virker for vanskelig nå.

Har jeg dettet gjennom en stol i trygdesystemet ?

Kan jeg føle meg snytt med god rett når jeg har gjort alt de har bedt om og "i følge " med dem ?

Hva er det meningen jeg skal gjøre nå da ? Bli sosialklient ?

Legen har bedt om søknad til uføre men det ser jo vanskelig ut, dessuten er svartiden 8 mnd.

En må jo leve disse månedene også.

Er det nå jeg skal late som ingenting...søke jobb og leve som alle andre ???

Takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114691-trygdekontorets-avgj%C3%B8relser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...