Gå til innhold

Ung og sint - finnes det behandling , NHD?


firebird1365380441

Anbefalte innlegg

firebird1365380441

For noen dager siden skrev en ung jente et innlegg her på forumet. Hun er ung og sinna og innlegget hennes rørte veldig med meg fordi det like gjerne kunne vært skrevet av meg , for 3-4 år tilbake.

Hun vil jo tydeligvis gjøre noe med livet sitt, få en behandling som virker, men det ser ikke ut til at så mye har klaffet hittil.

Jeg lurer på om det finnes andre psykehus enn kun Brøset som driver med "sinnemestring"?

Jeg svarte på innlegget hennes og nevnte Brøset som et alternativ til "vanlig" psykiatri, men det ser ut til at Brøset har fått et ganske ufortjent rykte i visse miljøer.

Er det noen mulighet for at andre psykehus enn bare Brøset kan drive med denne formen for behandling?

Ut i fra det jeg vet , er hun innlagt ved en sikkerhetspost, men ikke på Brøset. Hun har vært der lenge, men det ser ikke ut til å hjelpe særlig bra.

Finnes det medisiner som kan hjelpe mot eksplosivt sinne, raserianfall osv?

Jeg synes oppriktig synd på denne jenta og skulle ønske at jeg kunne hjelpe henne, eller i det minste gi henne noen råd om hva som kan gjøre situasjonen hennes bedre.

Det er ufattelig vondt å gå rundt å være så sint og eksplosiv. Særlig når en er så klar over det selv, men ikke greier å "styre" seg.

Kjære Nils Håvard Dahl - finnes det noen behandling for unge, sinte jenter?( jenters sinne er ofte veldig ulikt gutters sinne...)

Kan noen hjelpe henne med å få kontakt med noen som har peiling på slike problemer?

Noen andre her inne som vet om noe?

Jeg går ut i fra at hun er innom DOL når hun kan, så forhåpentligvis får hun med seg svarene.

Med Vennlig Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg finner ikke innlegget, men jeg tenker først på SSRI i denne sammenhengen.

Nye antipsykotika som f.eks. Zyprexa er også en mulighet som bør prøves om ikke SSRI i modne doser har tilstrekkelig effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Jeg finner ikke innlegget, men jeg tenker først på SSRI i denne sammenhengen.

Nye antipsykotika som f.eks. Zyprexa er også en mulighet som bør prøves om ikke SSRI i modne doser har tilstrekkelig effekt.

Tusen takk for svaret ditt, NHD!

Mulig at jeg egentlig burde passe mine egne saker, men jeg fikk helt vondt inni meg da jeg leste innlegget til "cider".

Noen ganger er det vanskelig å ikke bry seg.....

Tusen takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...