Gå til innhold

vanskelig tid

Anbefalte innlegg

Gjest kasiopeia

Leser om mange av dere hvor overgriper der død. Slik er det ikke hos meg. Det var mamma som døde, ikke pappa. Den trygge mamma, selve stillaset i livet mitt. Snart ett år siden nå. En lastebil bare kjørte over henne da hun sykla. Knas. Flatt hue med dertil griseri. Fikk bare sagt farvel til hendene. Resten var ikke anbefalt å se... Verdens beste mormor forsvant. Hvordan hadde det gått med gutten min under den verste depressive perioden min uten henne? Mormor var ekstramamma da mamma ble innlagt pga suicidal adferd. Nå er det bare pappa'n min igjen. Morfar. Overgriper. Tør jeg la han være barnevakt? Jeg vil ikke tro noe så vondt om min egen far. Han trenger meg så sårt etter å ha blitt alene så brått og tidlig. Jeg er jo jenta hans... Vil ikke være det, men vil det likevel. Kan ikke bare bryte med han. Han er morfar, han er alene. Var på hytta sammen han ei uke nå i sommer. Kjempevanskelig. Mye angst. Kvalme. Sliter nå. Sunket ned i ny depresjon. De samme gamle negative tankene, de samme gamle leie løsningene. Angsten. Og i neste uke begynner jobb igjen. Trappa opp til nesten full stilling.... Hjelp meg den som kan. Hvordan greier man å leve side om side med overgriper? Jeg må, men jeg takler det ikke. Er langt nede nå. Kjemper hardt for ikke å miste taket. Kan ikke. Vil ikke. Men det hadde vært så uendelig godt bare å kunne lagt fra seg alt ansvar og andre gjøremål for en periode. Bare sovet....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114730-vanskelig-tid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Takk Kizza. Jeg begynner faktisk å grine fordi noen vet hvordan jeg har det....

Jeg kan vel ikke sette meg helt inn i hvordan du har det for alle opplever ting forskjellig. Har vært utsatt for overgrep men ikke noe så alvorlig, så jeg kan øyne din smerte men ikke dybden i den.

Har også gått ett år nå og delt arbeidsplass med min "overgriper", han har heldigvis permisjon i tre år så nå slipper jeg den smerten å bli påminnet det hver gang jeg ser ham. Jeg blir kvalm bare med tanken.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114730-vanskelig-tid/#findComment-687301
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...