Gå til innhold

Spennende forslag til snacks eller drink?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer skal samle litt folk til vorspiel i forbindelse med at vi begge har hatt bursdag. Har liten plass, og har derfor ingen mulighet til å servere mat som krever sitteplasser. Tenkte jeg kanskje kunne lage noe spennende snacks eller kanskje by på noe godt å drikke?

Gode forslag mottas med takk :)

Skrevet

Velkomstdrink:

50/50 brandy/musserende vin.

"................"

Skrevet

Kjøp parmesan-ost i stenger. Skjær tynne skiver av den og legg på bakepapir i ovenen (gjerne med grill-element) noen få minutter. Kjøl ned, og du har deilig parmesan-chips som snacks.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Velkomstdrink:

50/50 brandy/musserende vin.

"................"

Stå-mat?

Jeg serverer da grønnsaker skåret opp i stenger (gulrot, blomkål, selleri, kålrabi og ellers alt som kan spises rått) og lager 3-4 forskjellige dip'er. Sånne du bruker til potetgull. Det funker bra. Til drikke kan du lage et par store omganger av daquiri- en veldig bra sommerdrink. Masse isbiter, frisk frukt (jordbær, eller ananas, fersken/ vannmelon/ kiwi- bare fantasien begrenser) en god dæsj sitron (for at den ikke skal skille seg) og ROM selvfølgelig (Kan lages uten også da).

Dette kjører du på full guffe i kjøkkenmaskinen (bruk knivbladene) til alt ser ut som slush! Digg.

Skrevet

hjemmelaget guacamole er vannvittig godt!!!

ellers er jo sushi spennende, men jeg vet ikke om jeg ville turt å lage det selv.

Skrevet

Stå-mat?

Jeg serverer da grønnsaker skåret opp i stenger (gulrot, blomkål, selleri, kålrabi og ellers alt som kan spises rått) og lager 3-4 forskjellige dip'er. Sånne du bruker til potetgull. Det funker bra. Til drikke kan du lage et par store omganger av daquiri- en veldig bra sommerdrink. Masse isbiter, frisk frukt (jordbær, eller ananas, fersken/ vannmelon/ kiwi- bare fantasien begrenser) en god dæsj sitron (for at den ikke skal skille seg) og ROM selvfølgelig (Kan lages uten også da).

Dette kjører du på full guffe i kjøkkenmaskinen (bruk knivbladene) til alt ser ut som slush! Digg.

Svar nå vedkommende som spurte da, og ikke meg :-)

"............"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...