Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 30 år med god helse. Siste året er jeg imidlertid blitt plaget med stiv rygg etter søvn. Til å begynne med fikk jeg kun smerter etter lang søvn 8-10 timer i helgene, men nå har jeg også smerter selv etter søvn på bare 4-6 timer. Har prøvd en "Tempur" madrass i 60 dager, uten noe bedring. Har også prøvd siste 2 mnd å sove uten overmadrass, dvs at jeg nå i dag sover på en god madrass som er ganske stiv. Konklusjon: jeg har prøvd alt av liggeunderlag, og dette gir ingen bedring!

Hva er årsaken og "anatomien" bak ryggsmertene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11488-ryggsmerter-etter-s%C3%B8vn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, lege

Smerter etter inaktivitet og søvn KAN være et symptom på reumatisk sykdom i ryggen, men behøver selvsagt ikke være det. Men kanskje du burde få undersøkt dette nærmere. Forskjellige madrasstyper, søvn og ryggstivhet vet jeg dessverre for lite om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...