Gå til innhold

Sliten etter fødsel

Anbefalte innlegg

Gjest Jente 29

Jeg har vært uvanlig trøtt og sliten etter at jeg fikk barn for 7 mnd siden. I tillegg har jeg kraftige menstr. blødninger, fryser, treg avføring, hud, negler & hår er "dødt" + leddsmerter. Det meste er stort sett slik det IKKE bruker å være! Har et meget sunt kosthold, drikker mye vann, røyker ikke og trener regelmessig i den grad jeg orker. Ammer 1 gang daglig. Lillegutten er snill og sover mye, så det er ikke han som sliter meg ut. Tok en del prøver hos legen som viste disse verdiene: TSH 0,04 og

T4 fritt 14.

Hva betyr dette? Kan mine plager skyldes en stoffskiftesykdom?

Ser frem til et svar fra dere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11489-sliten-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jeg også

Jøss, slik følte jeg meg også....!

Men;Jeg har muligens bechterew, for hos meg startet det ett år før jeg ble gravid....Men mon tro om det kan skyldes hormoner??

Jeg føler meg ihvertfall myyyyye bedre nå (babyen er nå 10 mnd). Så jeg håper det beste. Også for deg.

Kanskje fødsler er så slitsomme at de som har tendens til revmatisk sykdom kan utvikle det etterpå???? Har ikke peiling....

Skal følge med på hva svar du får, og jeg tenke på deg.

Gjest Ottar Grimstad, lege

Ja dette var jo klassiske symptomer på lavt stoffskifte, men ut fra blodprøvene dine er stoffskiftet normalt. Kanskje du skulle bedt om kontroll av prøvene med et utvidet prøvesett som også inneholdt Anti-TPO og T3. Dette er antistoff mot vevet til skjoldbruskkjertelen og det andre stoffskiftehormonet - triiodthyronin.

Jøss, slik følte jeg meg også....!

Men;Jeg har muligens bechterew, for hos meg startet det ett år før jeg ble gravid....Men mon tro om det kan skyldes hormoner??

Jeg føler meg ihvertfall myyyyye bedre nå (babyen er nå 10 mnd). Så jeg håper det beste. Også for deg.

Kanskje fødsler er så slitsomme at de som har tendens til revmatisk sykdom kan utvikle det etterpå???? Har ikke peiling....

Skal følge med på hva svar du får, og jeg tenke på deg.

Sånn føler jeg meg også!!!

Uansett godt å vite at noen er i samme bås...

forresten - jeg hadde ikke bekkenløsningsplager, men kjenner ennå (etter sju mnd) stivhet og smerter i bekkenet når jeg svømmer, er på aerobic o.l. Hvor lenge må jeg ha det slik, tro?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...