Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Er en ung dame som har hatt problemer med mage/tarm i mange år. For ca.15 år sidan hadde jeg nokre polypper i tarmen. Har sjekket tarmen(coloskopi)et par ganger sidan.(Ca. 3 år sidan siste skjekk). No har jeg blødd i ca 4 uker sammenhengende.(Av og til renner det blod,ellers drypper det)Har nylig vært til lege. Fekk medisiner for hermorider. Ikke noko hjelp i. Kva kan det være, og kva kan jeg gjøre for å bli bedre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114900-bl%C3%B8dninger-fra-tarm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det renner ville jo hemeroider vært det mest sansynlige tror jeg.

Men det er vel ikke sikkert de medisinene funker like bra på alle...

Kunne jo kanskje vært kjekt om legen kunne bekrefte at det var hemeroider også.

Sånn at du vet det ikke er noe farlig, som kreft...

på hemeroider går det jo ann å bruke strikk. så kan du jo få legen til å gjøre det.

De ville vel forsvunnet fortere da.

God bedring...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Polypper inni tykktarmen skal kontrolleres med røntgen av tykktarmen med jevne mellomrom; synes vel ikke det skal gå mer enn 3 år mellom hver undersøkelse. Kanskje bør du få tatt et nytt bilde nå. Blødningene du beskriver nå høres ut som friske blødninger. Dersom det sivblør kontinuerlig, bør dette undersøkes. Det kan være indre hemorider som stadig blir irriterte, eller små karnøster som sivblør. Man bør være sikker på årsaken, og blødningene bør stoppes. Sannsynligvis bør du henvises for en coloskopi der legen vil titte opp i tarmen nedenfra. De vil da se årsaken, og sannsynligvis vil de kunne stoppe blødningen med laser eller liknende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...