Gå til innhold

raghild halvorsen/cøliaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære bamsemor

ME eller kronisk tretthetssyndrom har endel symptomer felles med cøliaki, nemlig følelsen av utmattethet og tretthet som også kan følges av fysiske plager. Jeg vet ikke om at cøliaki forekommer oftere ved ME, men jeg kan selvfølgelig ikke se bort fra det. Uansett bør du fullføre cøliakidiagnostikken, dvs det er viktig at du får tatt en tarmbiopsi slik at du kan vite om du må gå på glutenfri kost eller ikke. Jeg vil også råde deg til og ikke starte med noen form for diett på egen hånd uten at det er stilt en sikker diagnose på at det er mat du ikke tåler. Et utilstrekkelig kosthold kan være med på å forsterke plagene dine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...