Gjest prust Skrevet 6. august 2003 Skrevet 6. august 2003 Er det mulig at et drypp /lite slag (black-out på en time) kan føre til endring av personligheten? Er det mulig å gå i "vranglås" pga en slik hendelse? Kan en form for demens gi slike utslag? Personen det gjelder er 78 år, og har vært helt klar frem til nå. 0 Siter
phny Skrevet 7. august 2003 Skrevet 7. august 2003 Selv etter et lite drypp kan jo livet forandre seg ganske mye. Det kan oppstå angst eller problemer med praktiske og tankemessige oppgaver. Å slite med slikt går fort ut over humøret. Jeg har opplevd av personer er blitt mer emosjonelle etter slag og tar lettere til tårer, og at de har gått gjennom en depresjon, men ikke at de er blitt "vrange". Håper personen det dreier seg om får nødvendig oppfølging. Slagpasienter i min familie har vunnet mye på trening og oppfølging. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 7. august 2003 Skrevet 7. august 2003 Selv etter et lite drypp kan jo livet forandre seg ganske mye. Det kan oppstå angst eller problemer med praktiske og tankemessige oppgaver. Å slite med slikt går fort ut over humøret. Jeg har opplevd av personer er blitt mer emosjonelle etter slag og tar lettere til tårer, og at de har gått gjennom en depresjon, men ikke at de er blitt "vrange". Håper personen det dreier seg om får nødvendig oppfølging. Slagpasienter i min familie har vunnet mye på trening og oppfølging. Takk for svar. Det det gjelder her en en enorm overdramatisering av en uenighet, slik at to søsken, som i utgangspunktet har stått hverandre nær, nå opplever en nærmest uløselig konklikt. Den ene parten innrømmer feil, og ber om forståelse og tilgivelse og at de setter strek over det som har hendt - mens den andre står steilt på sitt og vil ikke kommunisere. 0 Siter
phny Skrevet 7. august 2003 Skrevet 7. august 2003 Takk for svar. Det det gjelder her en en enorm overdramatisering av en uenighet, slik at to søsken, som i utgangspunktet har stått hverandre nær, nå opplever en nærmest uløselig konklikt. Den ene parten innrømmer feil, og ber om forståelse og tilgivelse og at de setter strek over det som har hendt - mens den andre står steilt på sitt og vil ikke kommunisere. Jeg skal ikke påstå at jeg vet så altfor mye om dette her, men det kan jo muligens skyldes problemer med å løse tankemessige problemer, og at det er vanskelig å innrømme det? Hvis personen har hatt et drypp som gjør det litt vanskeligere å tenke abstrakt og litt vanskeligere å fullt ut forstå alt som blir sagt, men samtidig er helt i stand til å se at hun/han burde ha klart å både tenke og forstå, så kan vedkommende komme i en situasjon som rett og slett blir for vanskelig å takle. Hvis endringen oppsto nokså snart etter dryppet, så ville i et hvert fall jeg søkt en forklaring i sykdommen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.