Strays Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Hei. Jeg er en gutt/mann i midten av tjueårene. Jeg har som tittelen tilsier innsunket bryst. Ble klar over det når jeg var ca 15 år. Dette har plaget meg helt siden da. Var til lege når jeg var 17 år. Han sa det ikke var innsunket nok for en operasjon på medisinsk grunnlag. Jeg har prøvd å gjøre det beste ut av situasjonen og prøvd å overvinne kompleksene, men nå har det gått endel år og jeg sliter fortsatt med å ta av meg på overkroppen. Det plager meg virkelig. Jeg er lei av å måtte forklare når folk spør hvorfor brystet ser ut som det gjør. Det jeg lurer på er: 1. Er det mulig å rette opp brystet uten operasjoner? 2. Er det mulig å få det gjort på kun kosmetisk grunnlag (som sagt sa legen min at det ikke påvirket min medisinske tilstand). 3. Hvor kan jeg finne mer informasjon om dette/hvem kan jeg kontakte? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115057-innsunkent-bryst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Det er riktig at traktbryst (pectus excavatum) ikke har betydning for helsen, men det er klart at det kan være kosmetisk sjenerende i uttalte tilfeller. Det finnes i prinsippet to forskjellige måter å behandle dem på: Dels kan man legge inn en silikonprotese som spesiallages for å fylle opp defekten. Dette gjøres på spesialavdelinger i plastisk kirurgi. Den andre måten går ut på¨å forandre brystkassens skjelett. Før måtte man knekke ribbena og sette inn stålspiler, mens det de senere år er kommet muligheter for å rette opp ribbena med en noe enklere operasjon i visse tilfeller. Dette gjøres på spesialavdelinger i thoraxkirurgi. Jeg synes du burde snakke med fastlegen din og få henvisning, både til spesialist i plastisk kirurgi og thoraxkirurgi. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115057-innsunkent-bryst/#findComment-689524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.