Gå til innhold

Bulimi og menssyklus?


carolina

Anbefalte innlegg

Hei

Eg lure på om det er bulimi som gjør at menssyklusen, er varieranes? Eg er 18 og har hatt bulimi i et år, fekk mensen når eg var 13, og den har alltid våre regelmessig, før dette siste året. Nå kan eg ha blødninger to ganger i mnd, som då sanssynlegvis er mellomblødning ved eggløsning, men det kan og gå 17-20 dager og 45-48 dager mellom kvar gong. Så mønsteret er heilt feil. Nå er eg tynn men har ikkje gått ner meir ein 4-5 kilo. Så eg meine sjølv at det ikkje bør ha for stor innvirkning. Men kor lenge kan mensen være vekke før det gjør skadevirkning, er det mange år? Tenker på dei som har anorexia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til carolina

Hvis det går mer enn 6 måneder uten menstruasjon bør man tenke på østrogentilskudd, hvis en blodprøve viser at det er lavt. For lite østrogen kan gi tidlig benskjørhet. Snakk med legen om det, hvis de blir situasjonen hos deg. Hvis du har bruk for prevensjon, kan p-pille være en ide for også å regulere blødningene.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...