Gå til innhold

Svakt positivt under eggløsning


Maggi

Anbefalte innlegg

Jeg har nå testet meg meg Clearblue rett før eggløsning, dvs samme dag som jeg fikk utslag på Clearplan. Testen var også i dag svakt positiv, slik den har vært når jeg har testet noen dager før mensen. Kontrollstreken er alltid sterk, mens teststreken er svak, dog alltid synlig de første minuttene. Den forsvinner ofte - men ikke alltid - etter noen minutter. Jeg har alltid hørt at en strek er en strek er en strek, men jeg har etterhvert fått en mistanke om at jeg ikke kan ha blitt gravid og spontanabortert i hver syklus siden juli. Hva kan være grunnen til en slik svakt positiv strek, også under eggløsning? Har du hørt om liknende tilfeller? Kan det dreie seg om kryssreaksjoner av andre hormoner enn hCG? Jeg har sluttet å amme for tre uker siden, og blødningene var etter at jeg sluttet å amme i samme lengde/mengde som før fødsel i motsetning til menustrasjonene mens jeg ammet. Jeg har fremdeles melk i brystene til tross for at jeg sluttet for tre uker siden.. Kan bakgrunnen for at jeg tester positivt ha betydning for at vi nå har forsøkt å bli gravide uten hell siden juli? Eller er dette et så nytt område pga de stadig følsommere testene på markedet at man er usikre på om dette er vanlig og hva dette eventuelt skyldes?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Eggløsingstest gir utslag på LH som kan kryssreagere med hCG. Jeg vet ikke hvor spesifikke LH-testene er. Vanligvis skulle det ikke være nødvendig fordi testene brukes hekt forskjellig. Jeg kan bare anbefale deg å bruke testene som anvist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tror ikke du leste spørsmålet riktig

Eggløsingstest gir utslag på LH som kan kryssreagere med hCG. Jeg vet ikke hvor spesifikke LH-testene er. Vanligvis skulle det ikke være nødvendig fordi testene brukes hekt forskjellig. Jeg kan bare anbefale deg å bruke testene som anvist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyskjerrig

Hvorfor driver du og tar CB når du har eggeløsning, da? Det er jo bortkastede penger...Om du får utslag på CP, så er det jo eggeløsning du har da sikkert...

Jaja, jeg var bare nyskjerrig på hvorfor du tar begge testene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor driver du og tar CB når du har eggeløsning, da? Det er jo bortkastede penger...Om du får utslag på CP, så er det jo eggeløsning du har da sikkert...

Jaja, jeg var bare nyskjerrig på hvorfor du tar begge testene...

Jo, det kan jeg forklare deg. Det er fordi jeg fem sykluser etter hverandre har testet positivt. Jeg blir litt smårar av å tro at jeg aborterer gang etter gang, og fikk da det (etter min mening) fornuftige rådet å teste under eggløsning for å se om det var andre hormonelle grunner til at jeg testet så ofte positivt. For da er det jo sannsynlig at jeg ikke aborterer i hver syklus.. Så av denne grunn anser jeg det som en billig måte å finne ut litt om hormonelle ting i kroppen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...