Gå til innhold

Vondt /sliten i beina ( spesielt..)

Anbefalte innlegg

Hei

Sliter med at jeg føler meg så "sliten" i beina... som om jeg skulle ha tatt en lang joggetur eller "overanstrengt" dem liksom...

Er en mann i ca 50 år... normalt liv, normalt godt kosthold.. vekt ca. 83 kg, høyde 175 cm..

Driver ikke å trener noe spesielt, men er mye i bevegelse, har alltid litt å gjøre hjemme ( hus/hage etc)...

Hva kan dette komme av?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115158-vondt-sliten-i-beina-spesielt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det første jeg tenker på er om du kan ha lav blodprosent. Dette bør du få sjekket hos legen din. Legen bør kanskje ta en helt generell helsesjekk, med litt flere blodprøver for å utelukke infeksjoner, samt måle blodtrykk. Senkning bør nok også måles; det finnes betennelsesreaksjoner i musklene; da sitter plagene mest i hofteregionen og skuldrene. Prøv å legge merke til eventuelle andre symptomer, særlig om du har tung pust, har klem i brystet eller har smerter andre steder i kroppen.

Det første jeg tenker på er om du kan ha lav blodprosent. Dette bør du få sjekket hos legen din. Legen bør kanskje ta en helt generell helsesjekk, med litt flere blodprøver for å utelukke infeksjoner, samt måle blodtrykk. Senkning bør nok også måles; det finnes betennelsesreaksjoner i musklene; da sitter plagene mest i hofteregionen og skuldrene. Prøv å legge merke til eventuelle andre symptomer, særlig om du har tung pust, har klem i brystet eller har smerter andre steder i kroppen.

Hei

Har i lengre tid drevet med medisinering p.g.a. for lavt stoffskifte...

kan det ha noe med dette å gjøre???

Regner jo med at medisineringen vil gjøre at stoffskiftet er/blir normalt.... så vet ikke riktig jeg...

Har vært hos legen ( for andre ting) så det med blodtrykket og senkning osv. er nok i orden !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...