Gå til innhold

Kliogest .............de lærde strides


Lisbeth

Anbefalte innlegg

Jeg spurte deg for noen dager siden om Kliogest , - viser til spørsmål og svar;

http://forum.doktoronline.no/mp/forum/article?_cmd=screen&id=253326

Jeg var hos min lege, ikke gynekolog, og spurte om det var ok at jeg tok 1 hver annen dag.

Han så bestyrtet på meg, og sa at de var laget slik at man skal ta hver dag.

Ikke lett å vite hva som er rett ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Grunnen til at man har spesialister er at de har en spesiell kompetanse og får mer erfaring inne deres spesielle område.

Det er korrekt at Kliogest-pillene er laget for å tas hver dag, men det er jo ikke livsnødvendig medisin og derfor kan man tillate seg å eksperimentere for å prøve få samme virkning og mindre bivirkning.

Gjennom mange år (ca 10) har jeg eksperimentert med å gi hormoner så kvinner kan bli fornøyd og for mange var det en god løsning med Kliogest hver annen dag. Det holdt bivirkninger borte og ga hjelp mot hetetokter.

Nå har firmaet produsert en svakere tablett, Activelle, som svarer til en halv Kliogest hver dag. Inntil du får resept på den, kan du i stedet ta en Kliogest annen hver dag og få brukt opp de gamle tabletter.

Vi må lære av egne og andres erfaring!

Du kan gjerne vise dette brevet til din lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at man har spesialister er at de har en spesiell kompetanse og får mer erfaring inne deres spesielle område.

Det er korrekt at Kliogest-pillene er laget for å tas hver dag, men det er jo ikke livsnødvendig medisin og derfor kan man tillate seg å eksperimentere for å prøve få samme virkning og mindre bivirkning.

Gjennom mange år (ca 10) har jeg eksperimentert med å gi hormoner så kvinner kan bli fornøyd og for mange var det en god løsning med Kliogest hver annen dag. Det holdt bivirkninger borte og ga hjelp mot hetetokter.

Nå har firmaet produsert en svakere tablett, Activelle, som svarer til en halv Kliogest hver dag. Inntil du får resept på den, kan du i stedet ta en Kliogest annen hver dag og få brukt opp de gamle tabletter.

Vi må lære av egne og andres erfaring!

Du kan gjerne vise dette brevet til din lege.

Skrev nesten Mette Marit ;-))))

Takk for raskt svar - skal faktisk gjøre som du sier. Det er verdt å prøve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...