Gå til innhold

Anbefalte innlegg

har de to siste dagene hatt sterke smerter på høyre side av brystet. det kjennes som knivstikk som går inn foran på brystet og rett gjennom og ut ved høyre skulderblad. hvis jeg trekker pusten tungt eller gjør en uoverveid bevegelse, så stikker det til, meget smertefullt. har hatt hjerteinfarkt for 14 mnd siden, føler meg sikker på at dette ikke er relatert til hjertet. jeg lurer på hvilke symptomer som karakteriserer lungebetennelse? eller kan dette være noe annet? smerten er veldig konkret, kun en rett linje fra bryst til rygg, kjennes som knivstikk, og meget vondt når jeg trekker pusten for dypt.

på forhånd mange takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11518-brystsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, lege

Du har jo nylig erfart hjertesmerter selv. Jeg er enig med deg i at det ikke høres ut som dette.

Lungebetennelse kan gi slike smerter, men er ofte fulgt av feber og hoste. Pneumothorax - luft mellom lungen og lungeveggen -kan gi slike smerter. Ribbeinsbrudd eller muskelstrekk mellom ribbeina kan være en mulig årsak. betennelse på brysthinnen også.

Jeg synes det er rimelig at du kontakter lege for dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11518-brystsmerter/#findComment-58545
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...