jimmy Skrevet 2. desember 2000 Del Skrevet 2. desember 2000 Jeg har det siste året hatt smerter i nedre del av mageregioen på begge sider. Smertene kommer som hugg.Kan også føle meg sveimmel og ute av form til tider.Det kan også forekomme prikking i figrene og synsforstyrelser i form av tåkesyn.jeg blir klam og føler ubehaget er uten kontroll.Jeg har vært hos lege med dette problemet og tatt en del prøver men det som blir sagt er at det ikke er spor av somatisk sykdom.De kaller dette panikkanfall.Men jeg føler ikke at jeg selv har et psykologisk problem som de har beskrevet. jeg vil gjerne føye til at dette kommer helt uanmeldt. I tillegg lurer jeg på hva prozac har for bivirkninger. Til opplysning kan jeg si at jeg har hatt anorexia/bullemi for 13 år siden,jeg er i dag 30 år.Håper på svar da jeg har søkt dette lenge uten å få et tilfredstillende svar,på forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11523-magesmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 4. desember 2000 Del Skrevet 4. desember 2000 Hvis dette er en somatisk smerte vil det være rimelig å tenke på tarmer eller urinveier.-Er disse tingene utredet kan det meget vel være psykisk relatert,og hvis du har hatt spiseforstyrrelser tidligere,kan det tenkes at underbevisstheten din fortsatt jobber med problemer relatert til dette,og det som den gang var årsaken.Prozac og beslektede medisiner kan bla.gi maveubehag,nedsatt matlyst og tretthet, men dette er som oftest forbigående.Jeg vil anbefale deg å følge de rådene legen din gir deg selv om du nå er usikker på om det er en psykisk årsak.Hvis disse rådene ikke skulle føre frem vil du og legen evt.måtte se på andre alternativ. Muligens kan forum spiseforstyrrelser si noe om hvor vanlig det er at folk som har hatt bullimi får maveplager på et senere tidspunkt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11523-magesmerter/#findComment-58875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.