Gå til innhold

Hvor ofte bør man merke bevegelser


marthea

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i 20 uke, venter tvillinger.

Jeg har kjent bevegelser i ca 3 uker nå. Det er jo ikke store sparkene da, men jeg kjenner dult både titt og ofte.

De to siste dagene har det vært nokså stille inne i magen min. Jeg mener jeg kjente noen dult på morgenkvisten, men normalt er aktiviteten mye høyere enn dette.

Er det vanlig at fostrene har mindre aktive perioder? Trenger jeg å engste meg for at jeg avogtil kjenner mindre bevegelser såpass tidlig i svangerskapet?

På forhånd takk for svar.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Så tidlig i svangerskapet er det ikke forventet at man kjenner mye og hyppig aktivitet. Barna kan ligge sånn at du evt. ikke kjenner sparkene. Kanskje sparker de inn mot ryggen eller inn mot morkaken. Jeg synes du skal ta det med ro foreløpig, og prøve å tenke på noe annet. Plutselig kjenner du sikkert mer liv igjen. Er du veldig urolig, kan du evt. få din lege/jordmor til å finne fosterlyden med dopler, så du kan få bekreftet at de er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...