Gå til innhold

zyprexa virker på min depresjon! hvorfor?


Gjest trrrish

Anbefalte innlegg

Gjest trrrish

det synes jeg er merkelig, når det egentlig er et antipsykotika! Hvorfor er det sånn???

Jeg hadde det MYE MYE MYE bedre da jeg brukte zyprexa 7,5 mg, enn nå som jeg bare tar 2,5.

Så mye bedre at jeg heller vil begynne på zyprexa 7,5 igjen, enn å gå uten! Til tross for litt vektøkning!!!! Kiloene la seg jo bare på bra plasser uansett! Selv om det var litt traumatisk i begynnelsen å legge på seg, ser jeg fordelene nå! Det er kjempefint å ha former!! Det er helt fantastisk, kjempe morro!! :))) Nå elsker jeg det! Jeg skal sannelig begynne på zyprexa igjen!!! (ikke bare pga vektøkningen selvfølgelig, men fordi den virkelig hjalp!!!!!!)

Men hvorfor hjelper det mot depresjon, når det er antipsykotika???

Er zyprexa ofte bra mot depresjoner når en er MILD bipolar og litt emosjonelt ustabil??????

Jeg synes iallfall den er kjempebra!!! Jeg skal sannelig begynne på den igjen! Den er jo helt super!! Selv om jeg kjente meg litt deppa, så hadde jeg energi til å få ting gjort. Nå uten så er alt et slit og et ork!

Og jeg har blitt en mye snillere person!

Jeg har sluttet helt å kutte meg,. Jeg har kjempegod selvtillitt, så jeg ser jo det positive i vektøkningen! Det er jo flott for meg! Synd det ikke er slik for andre??

Ja, jeg skal jammen be legen min om å få bruke zyprexa 7,5 mg igjen, da er fremtiden lys!

Hjertelig hilsen trrrish!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

De nye antipsykotika virker også på serotoninreseptorer i hjernen. Derfor ser vi ofte at pasienter også får hjelp med depressive symptomer.

Det begynner også å komme studier som viser at Zyprexa har gunstig effekt på flere av symptomene ved ustabil pf (BPD).

Jeg vet at du har vært mye plaget, og jeg er glad for at du har funnet en medisin som virkelig hjelper deg.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...