Gå til innhold

hva feiler han?


Gjest supababe

Anbefalte innlegg

Gjest supababe

en venn av meg er helt håpløs.

Han lager et stoort problem utav alle bagateller!

Å ringe til legen for å hente fornye en resept er helt umulig.

Å ringe for å skifte fastlegen er også helt umulig, slikt får han til å spy, for det er så hardt.

Så er han utrolig selvopptatt, og snakker om seg selv og sine problemer HELE tiden. Andres problemer har han overhodet ikke tid til, kun seg selv. Og det i en helt ekstrem grad.

Det er konstant synd på han, pga små bagateller.

Så har han sterkt sosial angst. Om vi f.eks er på kino, så begynner han å skjelve for å vise hvor synd det er på han.

Han skal alltid være svak.

Og det fins selvfølgelig INGEN løsning på noe problem han har, for den enkle løsningen er for han uoverkommelig...

Hva feiler han??

Har han personlighetsforstyrrelser? Hvilken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supababe

En annen ting, han skal alltid snakke med store lange setninger, og være skikkelig intellektuell, med avanserte setninger og ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du sier at han snakker om seg selv og sine problemer hele tiden, da må du vel snart få en indikasjon på hva som feiler ham.

Eller så kan du jo spørre ham rett ut. Han virker jo ikke være redd for å prate og ville sikkert sette pris på interessen din. Da kan han jo prate ennå mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Sannsynligvis en personlightesforstyrrelse i cluster B (dramatiserende, narsissistisk, ustabil , antisosial). Mest sannsynlig med elementer fra de to første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quietus_crusader

En annen ting, han skal alltid snakke med store lange setninger, og være skikkelig intellektuell, med avanserte setninger og ord.

Kanskje han har dårlig selvtillit el. sosiale problemer. Han prøver å være "flink" og vise hvor smart han er osv.

El. kanskje han er deprimert. Da kan det være vanskelig å se utover en selv.

Det høres nesten ut som du tror han liker å ha det slik. Og det er jo ikke umulig. Det er kanskje "sikrere" el lettere å få oppmerksomhet når han snakker om problemene sine, og at han ikke vet om noen anne måte.

Bare noen tanker jeg gjorde meg da jeg leste ditt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

En annen ting, han skal alltid snakke med store lange setninger, og være skikkelig intellektuell, med avanserte setninger og ord.

Det virker som om du er mer opptatt av ditt problem (det at du synes han er irriterende), enn det faktum det er han som har et problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...