Gå til innhold

Kan stress føre til depresjon?


Gjest stresseren

Anbefalte innlegg

Gjest stresseren

Hei,

Er en ung kvinne som jobber i et serviceyrke. Jeg må være smilende, imøtekommende og gi av meg selv 100%. Har jeg en dårlig dag må jeg bite det i meg. Det er nokså tøft. Jeg er i møte med mennekser hele dagen, samt at jeg har en saksbehandlerrolle.

Nå er ferien min over (tre uker) og jeg er ikke rustet for å tilbake. Jeg har ikke hatt følelsen av ferie i det hele tatt.

Et par uker før min ferie begynte kjente jeg meg nemlig helt pumpa, hadde ingenting å gi, begynte å isolere meg litt, orket ikke lenger treffe venner eller trene, mistet iveren og gråt for ingenting. Jeg tenkte at jeg kanskje var begynt å bli liott deprimert, men tenkte ferien ville hjelpe.

Det jeg skriver her hat fortsatt hele ferien, med gråt, triste tanker, sliten i hele kroppen (kjenner meg hlet utslitt fysisk, tilogmed når jeg våkner om morgenen), etc etc

Tanken på å tilbake på jobb på mandag sliter utrolig på meg. Jeg vet hvor stressende den jobben er og jeg vet ikke om jeg takler den mer.

Har såvidt fått litt krefter i min siste ferieuke nå, og skulle så gjerne hatt lenger ferie. Kan ikke det.

Har ikke lidd av depresjoner eller andre psyk.lidelser før, så jeg er litt ukjent med hva jeg bør gjøre. For dette er vel en depresjon?

Og kan stress føre til depresjoner? Noen får jo magesår og fysiske plager av stress, det må vel kunne slå ut psykisk og?

Hva gjør jeg nå? Jeg er sliten - og vil helst ikke tilbake i jobb.

Når alt det med jobben er sagt, så må jeg legge til at oppiu dette har det vært dødsfall i familien samt at en er blitt alvorlig syk. Det var liksom dråpen på hva jeg måtte holde ut.

Har vurdert Johannesurt? Kan det være noe? Og hvis ikke, hva er det som evtr er så mye bedre med vanlige antidepressive medisiner?

Håper noen kan svare med på det jeg spør om. På fprhånd takk.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen vil sikkert kalle det utbrenthet.

Man kan bli deprimert av stress og med en jobb hvor du jobber tett på andre mennesker er det sikkert mange påkjenninger. Kanskje har du holdt maska lenge?

Hvis du bruker p-piller må du være obs på at Johannesurt kan sette ned virkningen.

Johannesurt kan også virke inn på andre medisiner så spør om veiledning på apoteket før du kjøper det. Eller spør din lege.

Johannesurt virker for en del på lettere til moderat depresjon, så kanskje er det noe for deg.

Er skrevet en del om Johannesurt både på dette forumet og i forum for alternativ behandling.

For å finne disse innleggene bruker du søk-funksjonen oppe til høyre på det røde feltet.

Hvis du ikke blir bedre så oppsøk lege.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

happy1365380345

Noen vil sikkert kalle det utbrenthet.

Man kan bli deprimert av stress og med en jobb hvor du jobber tett på andre mennesker er det sikkert mange påkjenninger. Kanskje har du holdt maska lenge?

Hvis du bruker p-piller må du være obs på at Johannesurt kan sette ned virkningen.

Johannesurt kan også virke inn på andre medisiner så spør om veiledning på apoteket før du kjøper det. Eller spør din lege.

Johannesurt virker for en del på lettere til moderat depresjon, så kanskje er det noe for deg.

Er skrevet en del om Johannesurt både på dette forumet og i forum for alternativ behandling.

For å finne disse innleggene bruker du søk-funksjonen oppe til høyre på det røde feltet.

Hvis du ikke blir bedre så oppsøk lege.

Lykke til!

Hei :)

Stress kan helt klart føre til depresjon.

I tillegg skjer det jo triste ting rundt deg som er med på å påvirke deg i denne sitasjonen.

Jeg ville tatt en tur til legen og fortalt ham om hvordan du har det. Ta noen blodprøver for å utelukke noen mangler eller stoffskifteproblemer som også kan tappe deg for krefter og gjøre deg sliten og deprimert.

Så kan du i samråd med ham gjøre en vurdering om hvorvidt du skal sykemelde deg en periode.

Noen ganger er det også veldig godt bare å få snakket med noen og bli sett.

Er deppa og sliten selv om dagen - vet så alt for godt hvordan du har det.

*trøsteklem* (hvis du vil ha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...