Gå til innhold

Diagnose.kan du være snill å hjelpe,nhd?


Gjest ingen diagnose

Anbefalte innlegg

Gjest ingen diagnose

Jeg har vært i det psykiatriske i over 5 år nå,og enda ikke fått satt noen diagnose.Dette plager meg litt.Jeg forventer heller ikke at du kan sette noen diagnose på Internett,men kan du,om mulig,kanskje si hva det ligner på?

Jeg kan nevne det som plager meg:jeg skader meg selv(skjærer opp meg)når jeg er fortvilet,har vært utsatt for incest,har vært utagerende seksuelt pga dette,har kjøpemani,må bruke penger med en gang jeg har fått de,ser ikke konsekvenser på lang sikt,er veldig i øyeblikket,fantaserer mye,tenker mye,er åpen,men har vanskelig for å knytte dypere kontakter som f.eks venner,har flere alvorlige selvmordsforsøk bak meg med en rekke sykehusinnleggelser,har vært innlagt også på både lukket og "åpen" psykiatrisk avdeling,er rastløs,er til tider redd andre mennesker,har tvangshandlinger i form av merkelige ting.Jeg kan f.eks stå å lage mat.Så etterpå ser jeg på maten som Ond,og kan ikke spise den.Må bruke spesielle merke såpe,kan ikke bytte merke,for da innbiller jeg meg at jeg blir syk.Spiser ikke så mye mat,men er overvektig for det.Har sosialangst.Redd andre mennesker.Tror ofte at de tenker og tror ting om meg som ikke er positive.Har vanskelig for å sovne,har en rekke mareritt om natten flere ganger i måneden.Dette går ofte tilbake til folk som har mishandlet meg,misbrukt meg i barndommen.Andre dager kan jeg se på meg selv som "søt".Men dette varer bare et kort øyeblikk,så er de negative tankene der igjen.Har ingen problemer med å kunne fortelle om hva jeg tenker og hva som plager meg,dette har hjulpet meg mye.Men det er ikke nok.Jeg vil gjerne ha en diagnose.Er ofte overbeskyttende mot mine nærmeste,men henger meg opp i småting som jeg skal diskutere.Har temprament.Kommer ofte på kant med mennesker.Dette har vanskeliggjort arbeidslivet.Kan ofte føle meg fantastisk,et minutt etter helt ille.Er overfølsom.Hva feiler meg,Nhd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

firebird1365380441

Jeg er ikke lege , men har selv en psykisk lidelse og vært mye inn og ut av psykiatrien siden 1991.

For meg virker det som om du kanskje kan ha Emosjonell Ustabil Personlighetsforstyrrelse, også kalt Borderline.

Men siden du er så pass mye inne på psykehus som du gir inntrykk av at du er, synes jeg du bør ta dette opp med behandlerne dine der.

Det kan føles negativt å ha en diagnose, men samtidig en lettelse fordi en vet hva en har å forholde seg til.En kan jo også få en behandling som er "tilpasset" den lidelsen du eventuelt måtte ha.

Håper NHD kan gi deg et bedre svar enn min "synsing".

Med Vennlig Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg virkelig stikke hodet frem, for jeg er ingen lege eller psykiater: Men for meg høres det ut som borderline personlighetsforstyrrelse og dessuten depresjon med devaluering. Kanskje også sosial fobi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...