Gå til innhold

NHD: Medisiner mot depresjon og for søvn


ulva

Anbefalte innlegg

Nå sliter jeg med depresjoner på femte året. Har prøvd Seroxat og Tolvon, uten særlig god effekt. Bruker Efexor, som hjelper en del mot angsten, men som ikke har tilstrekkelig virkning. Depresjonen er fremdeles alvorlig. Vi søkte om elektrosjokk-terapi, siden ingenting annet har virket. Men jeg fikk avslag fordi jeg har en forhistorie med mye traumer.

Hva kan jeg gjøre? Finnes det noe annet å prøve/annen medisingruppe? Går det an å søke om elektrosjokk på andre sykehus enn det man sokner til? Evt. andre institusjoner? Jeg er så sliten av å kjempe med depresjon, angst og selvmordstanker! Jeg får også depot-sprøyter med Risperdal hver 14. dag, og bruker daglig Rivotril og Vival for å dempe uro og angst.

Jeg syntes det hjalp å ta Risperdal 4 mg mot depresjonen i første forsøk, men ikke denne gangen. Kan dosen være for lav? Kan Risperdal motvirke depresjoner?

Jeg har også fått et annet problem: At jeg er nødt til å bruke medisiner for å sove. Med 1,5 mg Rivotril og 6-8 mg Vival klarer jeg å sove 4 timer sammenhengende, og er så fornøyd med det at jeg ikke bil kutte det ut. Men er dosen for høy? Kan jeg bruke medisinene langvarig på denne måten? Eller må jeg finne andre løsninger på søvnproblemene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...